Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Eu sunt emoţie sau dezvoltarea inteligenţei emoţionale

Interes general | Toate disciplinele

Propus de: chirtanraluca | 10.04.2022 19:08 | Revista cadrelor didactice nr. 84/2022 | 931 vizualizări

Inteligenţa emoţională sau empatia atât de mult discutate în conetxtele pe care le trăim. Oare mai ştim să relaţionăm? Sau doar elevii întâmpină această dificultate.

Situaţia pandemică, dar nu numai ea, ne-a împins spre o lume agitată la nivel de psihic. Ca şi profesor consilier, am decis ca elevii mei să beneficieze de o dezvoltare a inteligenţei emoţională care conduce spre o igienă a sănătăţii mentale mult mai uşor de gestionat în această lume agitată.
Eu sunt Emoţie este un program ce are ca scop sprijinirea dezvoltării inteligenţei emoţionale a preşcolarilor şi elevilor în spaţiul şcolar, familie şi comunitate.
Deşi ultimii ani nu au fost favorabili în ceea ce priveşte dezvoltarea emoţională a elevilor în spaţiul în care ei învaţă, un astfel de program îi conştientizează pe elevi de importanţa exprimării emoţiilor, pozitive sau negative, fără a îngrădi libertatea de exprimare a celor cu care relaţionează. Iar cel mai important îi îndrumă pe elevi să se descopere ca fiinţe unice , iar fiecare este înzestrat cu acel element care îi face speciali.
Obiectivele programului sunt:
să recunoască emoţiile de bază;
să exprime asertiv ceea ce îi crează disconfort;
să practice empatia, atât la şcoală, cât şi în familie şi comunitate.
Grup ţintă:
beneficiari direcţi: preşcolari, elevi de învăţământ primar, gimnazial şi liceal.
beneficiari indirecţi: cadre didactice, familia, comunitatea.
Activităţile propuse folosesc ca instrument principal poveştile, iar fiecare activitate presupune citirea poveştii (aleasă cu grijă pentru a îndeplini scopul programului şi a duce la rezultatele aşteptate) şi îndeplinirea obiectivelor operaţionale prin fişe de lucru.

Preşcolari
Cartea Emoţiilor mele, Stephanie Couturier
să enumere emoţiile personajului;
să ilustreze emoţiile şi culorile;
să transforme propriile emoţii în culoare.
Monstrul culorilor, Anna LLenas
să descrie emoţiile trăite de personaj;
să potrivească emoţia şi culoarea;
să conecteze culorile, fenomenele şi obiectele cu emoţiile trăite.
Tu eşti puterea ta, Danielle Dufayet
să descopere ceea ce îi face puternici în a-şi exprima emoţiile;
să ilustreze ceea ce îi face pe ei să se simtă în siguranţă;
să-şi exprime prin desen emoţiile.
Elevi de învăţământ primar
Ce este un copil?, Beatrice Alemagna
să descrie ce este un copil;
să găsească emoţiile pe care fiecare copil le trăieşte;
să-şi ilustreze emoţiile prin desen şi culoare.
Negustorul de fericire, Davide Cali
să descopere ce este fericirea;
să identifice ceea ce-i face fericiţi;
să conceapă propriul borcan cu elemetele fericirii.
Magazinul de pălării magice, Sonja Wimmer
să enumere emoţiile trăite de personajele din poveste;
să adauge interpretarea personală în ceea ce priveşte povestea;
să-şi exprime propriile emoţii la găsirea unei pălării magice.
Elevi de gimnaziu
Fii tu însuţi, Luca Tartolini
să descrie emoţiile personajului principal;
să ilustreze emoţiile pe care le-au trăit şi descoperit odată cu povestea;
să conceapă un desen despre ceea ce îi face pe ei fericiţi.
Cîntecul inimii, Lili Ferreiros
să identifice elementul care îl face unic ca şi persoană în această lume;
să exprime ce face pentru copii de la şcoală sau persoanele din familie şi comunitate care sunt vulnerabili;
să practice empatia faţă de personajele poveştii.
Surpriza grădinarului, Carla Balzaretti
să recunoască pasiunile lui Andrew, dar şi pasiunile personale;
să proiecteze pasiunea grădinarului şi credinţele sale;
să susţină practicarea empatiei în spaţiul şcolar.
Elevi de liceu
Darul Magilor, O. Henrz
să descrie sacrificiul şi generozitatea din poveste;
să ilustreze emoţiile pe care le-au trăit şi descoperit odată cu povestea;
să creeze un minijurnal despre ce înseamnă fericirea pentru ei.
Regina Broaştelor, Davide Cali
să relateze fapte din poveste care sugerează falsa stimă de sine;
să analizeze emoţiile trăite de regina broaştelor dar şi a celorlalte broaşte de pe lac;
să transforme finalul poveştii în manieră proprie.
Proiectul, Brigitte Minne
să identifice ce înseamnă unicitatea fiecărei persoane;
să creioneze emoţiile lor vizavi de această poveste;
să-şi dezvolte propriile trăiri în armonie cu faptele pe care le vor trăi.

Rezultatele aşteptate:
echilibrul emoţional al elevilor în spaţiul şcolar;
reducerea furiei şi a frustrării elevilor în ceea ce priveşte relaţionarea cu colegii şi cadrele didactice;
diminuarea anxietăţii în rândul elevilor.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

53 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN