Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Exemplu de bună practică

Învăţământ gimnazial | Limba şi literatura română

Propus de: Elisabeta2019 | 24.08.2021 22:53 | Revista cadrelor didactice nr. 75/2021 | 973 vizualizări

Acest articol prezintă un exemplu de bună practică pentru care am
ales tehnica Floarea de lotus-etapa Reflecție în cadrul unei
lecții ERR.

Exemplu de bună practică

În acest articol am încercat să prezint un exemplu de bună practică pe care l-am aplicat la clasa aVIII-a la disciplina limba și literatura română.Pentru etapa reflecție în cadrul unei lecții ERR, am ales Floarea de nufăr.
Tehnica Lotus (Floarea de nufăr) Este o modalitate interactivă de lucru în grup care oferă posibilitatea stabilirii de relaţii între noţiuni pe baza unei teme principale din care derivă alte opt teme.
Obiective: Stimularea inteligenţelor multiple şi a potenţialului creativ în activităţi individuale şi de grup pe teme din domenii diferite.
Descrierea metodei: Tehnica „Floare de nufăr” porneşte de la o temă principală din care derivă 8 teme secundare concretizate în opt idei ce vor deveni teme abordate în activitatea pe grupuri mici.
În cadrul unităţii de învăţare Aventura cunoașterii, disciplina limba și literatura română, clasa a VIII-a, lecţia Fraza coordonarea (actualizare), pentru etapa – obţinerea performanţei, metoda „Floare de nufăr” poate fi utilizată astfel:
1. Se anunţă tema principală – Fraza;
2. Se selectează un număr de opt elevi care formează grupul central (cel al liderilor); Împreună cu profesorul vor stabili opt teme secundare ce constituie conţinuturile temei principale.
3. Fiecare elev din cei 8, alege un grup de colegi cu care va lucra în etapele următoare.
4. Munca în grupuri mici - Fiecare grup secundar colaborează pentru elaborarea ideilor. În această etapă elevii întreabă în interiorul grupului, îşi clarifică anumite aspecte.
5. Comunicarea ideilor către liderul grupului. La nivel de grup se prezintă rezultatele obţinute, sinteza a ceea ce s-a realizat în munca în grup. Auditoriul poate interveni prin discuţii, completări. Pot face chiar comentarii, aducând idei noi, îmbunătăţind astfel rezultatul dezbaterii.
6. Evaluarea se va realiza în funcţie de nivelul clasei, acolo unde elevii posedă capacitatea de a analiza rezultatele muncii, sau dacă nu,profesorul apreciază cum s-a organizat grupul, cum au colaborat, parcurgerea problemelor temei, valoarea ideilor obţinute.

FLOAREA DE LOTUS

Prof. Țilea Elisabeta Exerciții tip EN

Corectează eventualele greseli:
Că nu a știut bine la test numai la asta se gândește acum.

Despre cine te-a sprijinit despre el să ne spui.

Menționează modalitățile prin care se realizează coordonarea în următoarea frază: ,, Învățătoarea m-a privit lung, a zâmbit puțin și mi- a răspuns.”.

Completează enunțul în așa fel încât să-i
adaugi o propoziție principală, precizând modalitatea prin care se realizează raportul de coordonare.
Asta mă fascina și pe mine ,și pe verii mei.

Alcătuiește o frază formată din două propoziții si precizează felul lor.

SINTAXA FRAZEI

Scrie opinia ta despre literatură sub forma unei fraze alcătuite dintr-o propoziție principală și o propoziție subordonată completivă directă.

Precizează numărul de propoziții din enunțul următor și tipul de raport sintactic existent între prima și a doua propoziție:,, Lui Vulpe îi lucesc un pic ochii, dar celelalte fete ascultă nepăsătoare, holbându-se la pereții albi și goi ca și cum li s-ar părea imposibil ca dincolo de ei să existe comori.”

Număerul de propoziții:.............................
Tipul de raport sintactic:...........................

Transcrie următoarea frază în caiet și desparte-o în propoziții. Identifică subordonatele și
ăprecizează felul lor.

Am aflat ieri că prietenul tău cel mai bun se teme să nu te dezamăgească,
așadar m-am gândit că o discuție cu el ar fi indicată.

Completează următoarele fraze, transcrise în caiet, cu propoziții completive
prepoziționale potrivite.
a. I-a fost frică.............................
b. Nu părea capabil.....................

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

67 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN