Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

IDEI DE VACANŢĂ

Învăţământ gimnazial | Limba şi literatura română

Propus de: niculinap | 30.06.2016 09:43 | Revista cadrelor didactice nr. 31/2016 | 966 vizualizări

Iată că a sosit vara ce aduce mult aşteptata vacanţă. Timpul trebuie organizat ca să nu treacă fără rost. Le propun colegilor mei profesori o fişă de lucru pentru vacanţă, aplicată la clasa a V-a şi care a fost primită cu plăcere.

Idei de vacanţă

Profesor Pintilii Niculina,
Liceul Tehnologic „Mihai Eminescu” Dumbrăveni, Suceava

Iată că a sosit vara şi a adus cu ea mult aşteptata vacanţă. Câteva cuvinte descriu vacanţa cea mare: soare, timp liber, prieteni, călătorii. Timpul trebuie organizat în aşa fel încât să nu treacă fără rost. Le propun colegilor mei profesori o fişă de lucru pentru vacanţă, pe care am aplicat-o la clasa aV-a şi care nu a plictisit. Elevii au fost nerăbdători să citească ceea ce au scris.

1. Joc de autocunoaştere: Cine sunt eu?
Desenează trei baloane şi, în interiorul celor trei baloane, notează alegerile tale pentru:
a.joaca/jocul preferat în vacanţa de vară;
b. basmul/povestea preferată;
c. locul în care visezi/îţi doreşti să călătoreşti în această vacanţă.

2. Completează spaţiul punctat cu enunţuri/propoziţii care să înceapă cu iniţiala dată şi care să conţină ideile tale privind vacanţa mare (De exp. Voi citi cartea pe care am primit-o cadou):
V…………………………………………………………………..
A…………………………………………………………………….
C……………………………………………………………………
A……………………………………………………………………..
N………………………………………………………………………
Ţ……………………………………………………………………….
A………………………………………………………………………..

3. Iată câteva definiţii ale vacanţei date de elevi de vârsta ta:
 Vacanţa e un eveniment aşteptat de cei care nu mai vor să meargă la şcoală.
 Pentru elev, vacanţa este cea mai scurtă perioada de timp; vacanţa mare pare cea mai mică.
 Vacanţa este un substantiv ce exprimă relaxare, distracţie şi teme suplimentare la mate şi română.
Desenează o floare şi în mijlocul ei scrie propria definiţie a vacanţei. În interiorul frunzele florii şi a petalelor, notează activităţile pe care nu vrei să le faci în vacanţa de vară.

4. Completează prima rubrică a tabelului în primele zile de vacanţă, iar pe cea de-a doua la sfârşitul vacanţei:
Ce vreau să fac în vacanţă? Ce am făcut în vacanţă?

5. Selectează din textul de mai jos două proverbe/zicători şi scrie explicaţia lor:
Într-o vacanţă te poţi alege cu un câştig pentru toată viaţa. Tot secretul este să chibzuieşti, să n-o iei razan prin păpuşoi, să croieşti pe îndelete, să măsori de zece ori înainte de a tăia o dată. Altfel iese, cum se spun, dintro piele de vacă o teacă. Poţi face o mie de flecuşteţe, poţi asculat toată ziua muzică în căşti sau poţi citi operele complete ale unor autori celebri, sau poţi învăţa o limbă străină. Poţi sta în fiecare seară la poveşti la colţul străzii sau poţi face virtual turul României. Alege…chibzuieşte… nu risipi ca orbul făina din mână!

6. La o oră de limba română, Matei a scrie tema cu titlul Idei de vacanţă. Iată un fragment din tema lui:
Aş vrea să călătoresc pe lună cu o rachetă proiectată de mine. Sau să creez un carusel din cărucioare până la soare. Ori să sap un tunel prin toată lumea sau să călătoresc până în centrul pământului. Aceasta este o enumerare de acţiuni imposibile din punct de vedere omenesc. Am şi câteva idei credibile: aş vrea să călătoresc cu avionul până în Franţa sau să-mi construiesc o căsuţă în copac. De mult timp îmi doresc un căţel pe care să-l dresez, ceea ce este posibil. O idee ingenioasă este să merg pe role şi să fac acrobaţie; nici să confecţionez o căsuţă pentru păsărele nu e o idee rea. Desigur, toate acestea sunt idei excelente de vacanţă dar, să fim realişti, se pot împlini doar o parte deoarece: banii părinţilor nu sunt suficienţi, îmi lipsesc puterile supraomeneşti, cele 90 de zile de vacanţă se scurg repede, temele pe vacanţă ne rod conştiinţa…Deci, poţi avea o vacanţă simplă dar frumoasă, cu familia, făcând lucruri uşoare şi relaxante. Şi temele, evident!
Cerinţe:
a. Cum l-ai caracteriza pe autorul acestor rânduri?
b. Realizează un desen în care să surprinzi una dintre ideile de vacanţă din text.
c. Ce anume din ideile băiatului ai vrea să faci şi tu în vacanţă? Scrie paşii pe care ar trebui să-i urmezi pentru a realiza ceea ce ţi-ai propus:
Mi-ar plăcea…………………...................................................................
În primul rând, ar trebui………………………............................................
În al doilea rând, ar fi necesar……………..........................................…..
Apoi, ar fi bine………………………..........................................................
Totul ar dura…………………………......................................................…

7. În lista intitulată Notiţe şi idei, vei găsi câteva definiţii pentru ultima zi de şcoală. Continuă lista cu propriile definiţii:
……ziua perfectă ca să completezi în caietele de amintiri ale colegilor tăi.
……singura zi în care poţi să îţi laşi cărţile acasă fără să-ţi fie teamă că vei fi certat(ă) de profesorii.
......
......
......
.....
.....

8. PROVOCARE!
Pentru ca plictiseala să nu te prindă din urmă şi pentru ca momentele frumoase să nu fie uitate, ţine un jurnal de vacanţă, în care să scrii zilnic sau ori de câte ori se întâmplă ceva deosebit. Poţi realiza un jurnal electronic sau unul clasic, scris de mână, în care să lipeşti cele mai reuşite poze din vacanţă, să desenezi momente importante, să aduni amintiri scrise de la prietenii tăi de vacanţă, să descrii stările tale emoţionale. Nu uita să precizezi de fiecare dată locul şi data notării, să scrii la persoana întâi! La începutul anului şcolar, cele mai reuşite jurnale vor primi diplome!

9. Redactează o scrisoare către Vacanţa Mare, de cel puţin 15 rânduri, respectând regulile de redactare a unei scrisori.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

66 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN