Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Imaginea unitatii scolare-un impact pozitiv in comunitate

Învăţământ gimnazial | Alte discipline

Propus de: mirelacorbu | 25.04.2016 22:59 | Revista cadrelor didactice nr. 26/2016 | 892 vizualizări

TEHNICI DE DESIGN SI IMPLEMENTARE
A CAMPANIILOR DE RELATII PUBLICE PRIVIND PROMOVARE IMAGINII UNITATII SCOLARE

TEHNICI DE DESIGN SI IMPLEMENTARE
A CAMPANIILOR DE RELATII PUBLICE PRIVIND PROMOVARE IMAGINII UNITATII SCOLARE
1.Campania de comunicare-caracteristici

Interactiunea organizatiilor cu publicurile lor ofera cadrul desfasurarii unor eforturi specifice, de tipul campaniilor de relatii publice privind promovarea imaginii scolii. Studiul campaniilor reprezinta cercetarea continua a factorilor care confera unei organizatii viabilitate si credibilitate in mediul socio - economic si politic global. In acest referat voi analiza planificarea, implementarea si evaluarea campaniilor de relatii publice privind promovarea imaginii scolii.
In ciuda formelor diferite de manifestare, pe care le voi prezenta, o campanie de comu- nicare prezinta urmatoarele caracteristici :
● este o sursa colectiva, organizata, orientata spre un scop;
● poate urmari mai multe obiective ( influentarea atitudinilor, a opiniilor sau comporta- mentelor);
● are un caracter public, in sensul ca se desfasoara prin mass-media;
● foloseste mai multe canale de comunicare;
● se adreseaza unor categorii de public bine delimitate ;
● reprezinta o forma de activitate institutionala.
Deci, trebuie sa fie legitima in achii opiniei publice, sa se conformeze in general, nor- melor acceptate.
Cazuri tipice de campanii, in afara publicitatii comerciale, sunt reprezentate de cam- paniile electorale ale partidelor sau ale personalitatilor politice, campaniile din domeniul sanatatii, de colectare de fonduri in scopuri caritabile, campanii pentru ajutorarea popula- tiei afectate de dezastre naturale,etc.
Un model general al unei campanii este cel realizat de Nowak si Warneyd, caz in care au putut fi identificate urmatoarele elemente:
◄ Efectul scontat – care implica delimitarea clara a obiectivului campaniei:
◄ Mesaje concurente – campania pentru a avea un impact nu trebuie bruiata de mesaje concurente;
◄ Tema – campania este organizata in jurul temei, iar in cadrul acesteia se opteaza pentru accentuarea unui aspect, a unei caracteristici;
◄ Publicul – tinta – este format din persoanele de la care se doreste obtinerea unui raspuns in urma campaniei. Grupurile care sunt cel mai greu de atins, sunt cele care nu simt nevoia unui anumit mesaj si care nu se expun la canalele de comunicare;
◄ Canalul – pot exista mai multe canale pentru diferite mesaje si pentru diferite categorii de public – tinta;
◄ Mesajul – este transmis in modalitati diferite, in functie de publicul caruia i se adreseaza. Etapele sunt : sensibilizarea, convingerea / influentarea publicului, asigurarea celor care au aderat la campanie, ca au luat decizii juste;
◄ Efectul obtinut in mod real – poate fi cognitive ( creste nivelul de informare ) , afectiv ( stimuleaza afectele, sentimentele ) si comportamental.

2.Tipuri de campanii de relatii publice

Campaniile sunt eforturi coordonate, ample si orientate spre atingerea unui anumit
obiectiv sau a unui set de obiective corelate, care vor permite organizatiei sa atinga , in viitor un scop pe termen lung. Sunt construite si elaborate pentru a aborda o tema, pentru a rezolva o problema sau pentru a corecta sau imbunatatii o situatie. Ele ating aceste sco- puri schimband o lege sau o opinie, intarind un comportament, o lege sau o opinie dezira- bile, dar contestate de ceilalti.
Exista diferite campanii de relatii publice. Cele descries de Patrick Jackson sunt :

◄ Campania de constientizare pentru public, prin care ii anuntam pe oameni despre ceva, pur si simplu anuntare;
◄Campania de informare este diferita de cea de constientizare, se ofera informatie in timp ce se anunta;
◄ Campania de educare publica se refera la faptul ca publicul si-a asimilat materi- alul campaniei intr-un grad suficient de mare , incat sa se simta destul de confortabil emo tional si atitudinal pentru a-l aplica in comportamentul zilnic;
◄ Campania de reintalnire a atitudinilor si comportamentelor acelora care sunt de acord cu pozitia organizatiei – se readuc aminte valorile comune;
◄ Campania de schimbare a atitudinilor celor care nu sunt de acord cu pozitia noastra – acest lucru cere crearea disonantei cognitive;
◄ Campaniile de modificare a comportamentului. De exemplu, campanile de con vingere a oamenilor de necesitatea purtarii centurilor de siguranta sau ca a conduce in stare de ebrietate nu este in interesul lor, nici al societatii sunt la ani-lumina de campanile de informare si constientizare.

3. Caracteristicile campaniilor de succes.

In literatura de specialitate pot fi identificate cinci principii ale campaniilor de success privind promovarea imaginii scolii :
◄ identificarea nevoilor, a intereselor , a obiectivelor si posibilitatilor publicurilor prioritare;
◄ planificarea si executarea campaniei intr-un mod sistematic;
◄ monitorizarea si evaluarea continua pentru a vedea ce functioneaza si unde tre- buie facute eforturi suplimentare;
◄ luarea in considerare a rolurilor complementare ale comunicarii interpersonale cu mass-media;
◄ selectia unor media potrivite pentru fiecare public prioritar.

O campanie de success trebuie sa aiba o latura educativa . Intotdeauna aceasta trebuie sa lumineze publicurile ei, oferindu-le o perspectiva diferita despre ceva ce stiau deja sau credeau ca stiu.
Un al doilea element este asigurarea unor suporturi sau stimulente materiale, care pot continua la eficacitatea campaniei. Astfel, daca se doreste ca femeile din tarile din lumea a treia sa-si vaccineze copii, campanile pot atinge rezultatul dorit daca doctorii si serul sunt deja disponibile inm sat.
Un al treilea element este constrangerea. In unele situatii trebuie sa existe ceva mai mult decat stimulente materiale. Multe campanii pentru purtarea centurii de siguranta in automobile au trecut de la faza de educare si de oferire de suporturi materiale, la institu irea de legi pentru acordarea de amenzi pentru nesupunere.
Al patrulea element este sustinerea , care se refera la reluarea mesajului.Este nevoie de reluarea mesajului, nu numai pentru ca oamenii uita, dar pentru ca apar si membrii noi in publicul –tinta.Sustinerea ajuta la intensificarea puterii mesajului,pentru ca extinde aria de acoperire a mesajului, care este supus si de oameni din afara unitatii scolare.
Evaluarea este al cincilea element semnificativ al unei campanii de publicitate. Se identifica ce fel de schimbare de comportament dezirabila s-a produs, cand s-a produs si pentru ce publicuri.

Bibliografie selective
1. Coman , Cristina , Relatii publice si mass-media, Iasi, Editira Polirom,2000
2. Dragan,I. , Paradigme ale comunicarii de masa, Editura Sansa, Bucuresti, 1996
3. Rus,Flavius Catalin, Introducere in stiinta comunicarii si a relatiilor publice,Iasi, Editura Institutului European,2002
4. McQuail, Denis, Windahl,Seven, Modele ale comunicarii, Bucuresti, Editura Comunicare.ro,2004
5. Remus ,Pricopie, Relatii publice,Curs support

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 4 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

65 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN