Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Implementarea la clasă a unei activități propuse în cadrul programului Integrarea abilităților socio-emoționale din cadrul cursului ,,Dezvoltarea de abilități socio-emoționale”

Învăţământ primar | Alte discipline

Propus de: simonagroza | 04.09.2023 13:36 | Revista cadrelor didactice nr. 98/2023 | 3038 vizualizări

Articolul conține opinia personală despre activitatea ,,Lasă problemele la ușă”, activitate-resursă din cursul ,,Dezvoltarea de abilități socio-emoționale” pentru o mai bună integrare socio-emoțională a elevilor.

Implementarea la clasă a unei activități propuse în cadrul programului Integrarea abilităților socio-emoționale din cadrul cursului ,,Dezvoltarea de abilități socio-emoționale”
Profesor învățământ primar Groza Simona
Școala Gimnazială ,,Ion Pop Reteganul” Sâncel, Alba

Având în vedere timpul pe care îl trăim, acela al vitezei și practic al lipsei permanente de timp, al oamenilor în general, noi dascălii avem, o dată în plus, menirea de a fi foarte atenți la nevoile socio-emoționale ale copiilor cu care ne desfășurăm activitatea.
Nu este o noutate faptul că succesul fiecărei zile de școală a copiilor depinde de starea lor fizică, dar mai ales psihică, cu care vin la școală și își încep ziua.
Consider un mare câștig pentru mine, în urma parcurgerii acestui curs, activitățile sugerate pentru integrarea abilităților socio-emoționale ale elevilor. Sunt activități pe care orice dascăl, cu orice elevi, le poate desfășura, dar cu atât de multe beneficii pentru acest domeniu al educaței, esențial pentru întregul proces de învățământ.
O activitate prezentată în acest curs, pe care cu siguranță o voi implementa în anul școlar 2023-2024, cu elevii mei de clasa a II-a, este ,,Lasă problemele la ușă” – o cutie în care elevii își ,,lasă” problemele când intră în clasă (cutie la conținutul căreia doar eu am acces), activitate care îi va ajuta nu numai pe elevi într-o mare măsură să se elibereze de emoțiile negative cu care au venit de acasă, ,,Scrisul este o modalitate bună de a descărca emoțiile nedorite – de a le elibera”, dar care mă va ajuta și pe mine și mă va atenționa la intrarea în clasă, la începutul fiecărei zile, să-mi conștientizez starea de spirit și de a-mi ,,lăsa” și eu problemele personale la ușă, conștientă fiind că emoțiile se transmit, iar copiii nu trebuie să simtă, pe cât posibil, nicio emoție negativă din partea mea.
Este o activitate prin care îi voi invita pe copii, în fiecare zi, să se deschidă, să spună ce au pe suflet, să înțeleagă faptul că toți avem stări de spirit diferite, stări de spirit negative uneori, pe care le vom putea gestiona mai bine împărtășindu-le cu ceilalți. Vor întelege, în acest fel mai ușor, faptul că eu îi pot ajuta să depășească o anumită stare, doar dacă știu ce emoții și gânduri îi încearcă și astfel, problemele rezolvate pe cât posibil fiind, ei vor fi mai fericiți și vor putea lucra bine în urma ajutorului primit.
Această activitate îi va forma pe copii de mici să îndraznească să ceară ajutor și sprijin moral, nu numai material când au de realizat o acțiune, să nu considere că astfel de probleme trebuie ascunse, tăinuite, sau că nu au efect asupra noastră, ba dimpotrivă, ne influențează întreaga viață.
Să avem grijă de gândurile și emoțiile noastre ca de orice parte fizică a corpului nostru sau chiar mai mult!!!
Emoțiile noastre înseamnă tușa personală a întregii noastre vieți, definiția noastră ca indivizi!!!

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 4 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

66 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN