Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

INCLUZIUNEA ELEVILOR PRIN UTILIZAREA TEHNOLOGIILOR DIGITALE ŞI DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢILOR DIDACTICE ÎN FORMAT BLENDED-LEARNING

Interes general | Toate disciplinele

Propus de: negoita_mirela_narcisa | 10.07.2023 14:01 | Revista cadrelor didactice nr. 96/2023 | 5005 vizualizări

Fiecare elev este unic şi are nevoie să fie valorizat, să beneficieze de practici educaţionale deschise şi flexibile. Continuarea folosirii aplicaţiilor digitale, favorizează adaptarea şi dezvoltă capacităţi de învăţare pentru toţi elevii.

Pandemia a schimbat radical modul în care elevii și profesorii abordează procesul de învățare. Învățarea digitală a devenit o necesitate pentru mulți elevi și profesori din întreaga lume, iar impactul acestei schimbări este unul semnificativ.
Pentru elevi, învățarea digitală poate fi benefică în multe moduri. Aceasta poate permite accesul la resurse educaționale din întreaga lume și poate oferi oportunități de învățare personalizată, care poate fi adaptată la stilurile individuale de învățare. În plus, învățarea digitală poate fi mai flexibilă decât învățarea tradițională în clasă, permiţând elevilor să-și organizeze mai bine timpul și să-și ajusteze ritmul de învățare.
Învățarea digitală poate fi o oportunitate de a îmbunătăți procesul de predare și de a ajunge la un număr mai mare de elevi. De asemenea, poate fi mai ușor pentru profesori să personalizeze procesul de învățare pentru fiecare elev în parte și să ofere feedback în timp real, ceea ce poate ajuta la creșterea performanțelor academice ale elevilor.
Învățarea digitală în pandemie a adus o serie de provocări și oportunități pentru elevi și profesori. Este important să se dezvolte resurse și abilități pentru a aborda aceste provocări și pentru a exploata la maximum oportunitățile oferite de învățarea digitală.
Utilizarea tehnologiilor digitale în predarea, învățarea și evaluarea elevilor poate fi o modalitate excelentă de a asigura incluziunea acestora în clasa de elevi.
Iată câteva activități care pot fi utile în acest sens:
• Folosirea platformelor digitale de învățare: Platformele digitale de învățare oferă un mediu de învățare adaptabil, care poate fi personalizat pentru fiecare elev în parte. Acestea pot fi utile pentru elevii cu cerințe speciale, precum și pentru elevii care au dificultăți în a înțelege anumite concepte.
• Utilizarea materialelor multimedia: Materialele multimedia, cum ar fi videoclipurile, prezentările și animațiile pot fi folosite pentru a ilustra concepte abstracte sau complexe într-un mod mai accesibil pentru elevi. Aceste materiale pot fi, de asemenea, utile pentru elevii care sunt mai vizuali sau auditivi în învățare.
• Utilizarea instrumentelor de evaluare digitală: Instrumentele de evaluare digitală pot fi utilizate pentru a asigura o evaluare echitabilă a elevilor, indiferent de abilitățile lor. Aceste instrumente pot include jocuri educative, chestionare digitale sau evaluări bazate pe competențe.
• Promovarea colaborării online: Colaborarea online poate fi promovată prin intermediul platformelor de învățare, forumurilor online sau aplicațiilor de chat. Acest lucru poate fi deosebit de util pentru elevii care sunt timizi sau care au dificultăți în a socializa cu ceilalți.
• Asigurarea accesului la tehnologie: Pentru a asigura incluziunea tuturor elevilor în utilizarea tehnologiei digitale, este important să se asigure accesul la aceasta pentru toți elevii, inclusiv pentru cei care nu au acces la echipamente sau conexiune la internet acasă. Școlile pot oferi echipamente sau pot facilita accesul la acestea prin intermediul programelor de împrumut sau prin crearea unor spații de învățare cu echipamente disponibile.
Acestea sunt doar câteva exemple de activități care pot ajuta la asigurarea incluziunii elevilor în clasa de elevi prin utilizarea tehnologiilor digitale în predarea, învățarea și evaluarea acestora. Este important ca aceste activități să fie integrate într-un plan de învățare mai larg și să fie adaptate la nevoile individuale ale fiecărui elev.
Blended learning este o metodă de predare care combină elementele de învățare online și offline. Acest tip de predare poate fi foarte util, deoarece permite elevilor să se bucure de avantajele învățării online, precum și de avantajele învățării tradiționale la clasă.
În această situație, asigurarea desfășurării activităților didactice la clasă în format blended learning poate fi realizată prin următoarele modalități:
• Planificarea lecțiilor și a materialelor: Profesorii ar trebui să planifice lecțiile și să pregătească materialele de învățare, în așa fel încât acestea să fie disponibile atât online, cât și offline. Acest lucru poate include crearea de fișiere digitale care să poată fi accesate online sau prin intermediul unui dispozitiv de stocare, cum ar fi un stick USB.
• Asigurarea accesului la tehnologie: Pentru a putea desfășura activități de blended learning, este important să se asigure accesul la tehnologie pentru toți elevii. Aceasta poate fi realizată prin intermediul unor dispozitive precum laptopuri, tablete sau telefoane mobile, care să poată fi utilizate atât la clasă, cât și acasă.
• Utilizarea platformelor de învățare online: Profesorii pot utiliza platforme de învățare online, cum ar fi Moodle sau Google Classroom, pentru a încărca materialele de învățare și pentru a comunica cu elevii. Aceste platforme pot fi folosite pentru a posta lecții, materiale de lectură și probleme de lucru, precum și pentru a facilita discuțiile și colaborarea între elevi.
• Planificarea interacțiunii față în față: În cadrul activităților de blended learning, este important să se planifice interacțiunile față în față între profesor și elevi. Aceste interacțiuni pot include prezentarea lecțiilor, discuții în clasă, lucrul în grup sau ședințe individuale cu elevii.
• Evaluarea performanțelor elevilor: Profesorii pot utiliza instrumente de evaluare online, cum ar fi teste online sau evaluarea bazată pe competențe, pentru a evalua performanțele elevilor în ceea ce privește învățarea online. În plus, evaluările tradiționale, cum ar fi teste scrise sau examene, pot fi utilizate și ele, în funcție de nevoile individuale ale elevilor.
Asigurarea desfășurării activităților didactice la clasă în format blended learning poate fi foarte benefică pentru elevi și profesori. Pentru a asigura succesul acestui tip de predare, este important să se planifice activitățile, să se asigure accesul la tehnologie și să se utilizeze platforme de învățare online.
Google Classroom în context BLENDED LEARNING
Google Classroom este o platformă de învățare online care poate fi utilizată în contextul blended learning pentru a sprijini procesul de învățare și pentru a asigura o experiență de învățare flexibilă și personalizată.
Într-un context blended learning, elevii beneficiază de o combinație de activități de învățare tradiționale, precum lecțiile și exercițiile în clasă, cu activități de învățare online, precum platforme de învățare și module de e-learning. În această situație, Google Classroom poate fi folosit pentru a oferi elevilor materialele de învățare online și pentru a comunica cu ei în timp real.
Profesorii pot utiliza Google Classroom pentru a oferi lecții online și pentru a posta sarcini de lucru și evaluări care pot fi finalizate de elevi în timpul lor liber sau în timpul cursurilor online. Aceste sarcini pot fi create sub formă de fișiere, prezentări, teste sau întrebări, iar profesorii pot monitoriza progresul elevilor și pot oferi feedback în timp real.
Google Classroom poate fi utilizat și pentru a organiza activități de colaborare între elevi, în cadrul cărora aceștia pot lucra împreună pe proiecte comune, pot oferi feedback și pot învăța unii de la ceilalți.
Pe lângă acestea, Google Classroom poate fi utilizat și pentru a organiza activități de discuții și de întrebări și răspunsuri, unde elevii pot participa la dezbateri și pot adresa întrebări într-un mod mai interactiv și mai personalizat.
În concluzie, platforma Google Classroom poate fi integrată cu alte instrumente de învățare online și poate fi accesată de oriunde și în orice moment, ceea ce o face foarte convenabilă și eficientă.
Google Classroom poate fi folosit pentru a asigura incluziunea elevilor într-o clasă de elevi.
Profesorii pot utiliza instrumentele disponibile pentru a oferi materiale de învățare adaptate, pentru a crea sarcini de lucru variate, pentru a promova colaborarea, pentru a utiliza instrumente de accesibilitate și pentru a crea un mediu de învățare sigur și confortabil, asigurându-se experiențe de învățare echitabile și incluzive pentru toți elevii.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

0 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN