Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

MEDIUL GRADINITEI

Învăţământ preşcolar | Toate disciplinele

Propus de: stefy85sacelu | 16.02.2023 23:26 | Revista cadrelor didactice nr. 92/2023 | 313 vizualizări

Mediul de învățare, așadar, ca „spațiu de acțiune ”, locul în care interacționează elevii și profesorii

Mediul grădiniței
Prof.înv.preșc. Draniceanu Stefania

Rolul mediului de învățare a devenit important atunci când s-a recunoscut că acesta nu poate fi interpretat doar ca un loc de joacă ci ca o resursă valoroasă, organizată în așa fel încât să susțină activitatea de explorare a copilului și elaborarea constructivă și socială a cunoștințelor, protagonist şi subiect fondator al proiectului pedagogic.
Astăzi auzim adesea despre „ mediul de învățare ” în domeniul științelor educației. Aceasta se datorează unei schimbări de perspectivă în domeniul psihopedagogic, aceeași care a însemnat că viziunea centrată pe predare s-a mutat către învățare , concentrându-se astfel asupra figurii elevului și a proceselor sale de cunoaștere a cunoașterii , în special asupra situații care trebuie create pentru ca astfel de cunoștințe să aibă loc într-un context favorabil, organizat în cunoștință de cauză .
Desigur, spațiul , adică mediul de învățare, nu este singurul factor care trebuie luat în considerare în contextul construirii cunoștințelor . Există și alți factori, nu mai puțin importanți – de la profesori la elevi și până la instrumentele care trebuie utilizate, fie ele culturale , tehnice sau simbolice. Totuși, rolul mediului de învățare a devenit important atunci când s-a recunoscut că acesta nu poate fi interpretat doar ca un loc de joacă , ci ca o resursă valoroasă , organizată în așa fel încât să susțină activitatea de explorare și de elaborare constructivă a copilului, și dimensiunea socială a cunoașterii, protagonist și subiect fondator al proiectului pedagogic .
Mediul de învățare, așadar, ca „spațiu de acțiune ”, locul în care interacționează elevii și profesorii, elevii și obiectele de cunoaștere, un loc al experiențelor atât cognitive , cât și afective , emoționale, interpersonale și sociale . Loc în care învățarea nu trebuie înțeleasă pur și simplu ca dobândire de cunoștințe , unde profesorul transmite cunoștințe elevului, ci în care se stabilește și se desfășoară un proces activ și constructiv. Și de unde așadar pornim, în primul rând, de la aspectele relaționale și comunicative pentru a introduce apoi alte elemente.
Ascultarea copiilor, scoaterea în evidență a nevoilor lor, este condiția prealabilă pentru crearea unui climat favorabil pentru crearea ulterioară a „comunității” care să-i vadă pe copii schimbând puncte de vedere, exprimându-se , împărtășind opinii. Spațiul va fi așadar diferențiat și organizat în așa fel încât să favorizeze utilizarea autonomă a mediilor și materialelor și a metodelor de învățare adecvate caracteristicilor și nevoilor cognitive atât ale indivizilor cât și ale grupului.
Materialele și obiectele vor fi aranjate în centre, fiecare diferit de celălalt, care la rândul lor vor trebui identificate de către copii pe baza caracteristicilor lor: recunoașterea referințelor va asigura copiilor un sentiment de permanență . si continuitate . Aceasta nu înseamnă că centrele, odată amenajate și organizate, nu pot fi îmbogățite sau modificate în timp: totuși, aceasta trebuie să aibă loc pe baza a ceea ce va rezulta din activitățile individuale, precum și din creșterea copiilor.
Pregătirea spaţiilor de învăţare trebuie să aibă loc pe baza diverşilor factori care exclud atât şansa cât şi improvizaţia . În schimb, trebuie realizată cu mare atenție și conștientizare , deoarece experiența copiilor va fi caracterizată de simțul a ceea ce vor face și vor trăi în anumite spații determinate.
Lărgind conceptul de învățare la dobândirea capacității de a se exprima autonom și de a dobândi încredere în sine în viața de zi cu zi, nu trebuie trecute cu vederea alte zone ale școlii, precum cele dedicate când intră și ies copiii, cele în care se află toaletele.
În sfârșit, exteriorul : fie că este o curte sau o grădină , și acesta ar trebui considerat un loc în care copiii se relaționează între ei, experimentează și dobândesc cunoștințe într-un context în care pot experimenta și capacitatea de a se deplasa în spații mai mari și de a intra în contact cu lumea naturală .

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

66 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN