Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

PLANIFICAREA ACTIVITĂȚILOR EXTRAȘCOLARE

Învăţământ primar | Toate disciplinele

Propus de: fazacas27 | 25.09.2022 22:43 | Revista cadrelor didactice nr. 90/2022 | 521 vizualizări

Materialul dezbate rolul educației prin activitățile extrașcolare și de tip STEM. La final, este redat și un calendar cu activitățile extrașcolare derulate în anul trecut școlar.

Educația prin activitățile extrașcolare și de tip STEM urmărește identificarea și cultivarea corespondenței optime dintre aptitudini, talente, cultivarea unui stil de viață civilizat, precum și stimularea comportamentului creativ în diferite domenii. Începând de la cea mai fragedă vârstă, copiii acumulează o serie de cunoștințe punându-i în contact direct cu obiectele și fenomenele din natură.
În cadrul acestor activități elevii se deprind să folosească surse informaționale diverse, să întocmească colecții, să sistematizeze date, să descopere mediul încojurător, învață să învețe. Prin faptul că în asemenea activități se supun de bună voie regulilor, asumându-și responsabilități, copiii se auto disciplinează.
Educația depășește limitele curriculumului școlar și tinde spre o învățare pe tot parcursul vieții. Un curriculum unitar nu mai poate răspunde singur diversității umane, iar dezideratul educației permanente tinde să devină o realitate incontestabilă. Astfel, fără a nega importanța educației de tip curricular, devine tot mai evident faptul că educația extrașcolară și de tip STEM, își are rolul și locul bine stabilit în formarea personalității tinerilor.
A miza pe educație reprezintă astăzi modalitatea prin care societățile moderne își pot asigura dezvoltarea pe termen mediu și lung. Educația văzută, însă, nu doar ca sistem formal guvernat de reguli stricte, ci educația ca un proces continuu de învățare, educația care se întâmplă nu doar într-un loc anume, ci care poate să aibă loc peste tot. Poate că în contextul actual expresia „ Ai competențe, ai parte!” este mult mai valabilă decât „Ai carte, ai parte!”.
Managementul activităților extrașcolare constă în proiectarea, organizarea, monitorizarea și utilizarea unui set de instrumente de gestionare a relațiilor profesori- elevi, pe o parte, și elevi- elevi pe de altă parte. Acest set de instrumente este pus la dispoziția învățătorilor și profesorilor pentru a le facilita munca și pentru a-i ajuta să edifice un mediu de activitate sănătos, reconfortant. Utilizarea acestor instrumente la clasă urmărește doua obiective egal de importante:
-de a asigura reducerea stresului pe care îl presupune munca în școală, prin organizarea eficientă a activităților extrașcolare și a relației cu elevii
-de a proteja sănătatea emoțională a copiilor și a le asigura dezvoltarea armonioasă
Activitățile de tip STEM oferă copiilor noi oportunități și situații de învățare. STEM este un acronim pentru Science, Tehnology, Engineering, Maths. Prin intermediul acestor activități trezim interesul copiilor pentru știință, tehnologie, matematică. Principalele avantaje ale activităților STEM sunt:
• dezvoltă gândirea și abordarea divergentă la copii în diferite situații de viață
• dezvoltă creativitatea și abilitățile de rezolvare a problemelor
• dezvoltă capacitatea de coordonare ochi-mână (aceste aptitudini sunt importante în studiile tehnice de învățare, cum ar fi: știința și ingineria)
• promovează abilitățile spațiale și a inteligenței fine (prin realizarea unor construcții sofisticate).
Cu ajutorul activităților STEM transformăm copiii în adevărați oameni de știință, dându-le posibilitatea să descopere lumea și să găsească răspunsuri. Vă prezint calendarul activităților extrașcolare din anul școlar precedent:

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Vocea profesorilor

Ce întrebări i-aţi pune unui specialist în predarea-învăţarea-evaluarea online? Echipa Didactic va obţine răspunsurile pentru dvs!

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

59 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN