Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Predarea limbii și literaturii române între învățământul online și cel tradițional

Învăţământ liceal | Limba şi literatura română

Propus de: alinairimescu | 03.06.2021 23:41 | Revista cadrelor didactice nr. 72/2021 | 267 vizualizări

Punând în balanță toate avantajele și dezavantajele predării asistate de calculator, putem spune că trebuie stabilit un echilibru între metodele clasice și cele moderne.

Predarea limbii și literaturii române între învățământul
online și cel tradițional

Profesor Alina Irimescu,
Liceul Tehnologic de Transporturi, Ploiești
Fiecare individ are nevoie să se autodepășească, să cunoască
mediul, pe cei din jurul nostru pentru a supraviețui, ceea ce este
în strânsă relație cu capacitatea de a învăța și de a
comunica.
În privința învățământului electronic, cea mai nouă
tendință, apreciată, eficientă, putem spune că termenul de
e-learning sau e-education este asociat cel mai adesea cu
interacțiunea dintre tehnologiile informaționale și procesul de
predare-învățare-evaluare.
Conceptul de e-learning permite flexibilizarea procesului de
învățîmânt, prin a oferi o gamă largă de imagini, texte,
lecții și cărți electronice.
A învăța și a te dezvolta în mod tradițional devine deja un
procedeu învechit. Profesorul și elevul fac echipă pentru a crea
un mediu de învățare, expertul din clasă dispare, elevul se
mută în centrul actului de predare pe care îl întoarce către
sine.
În predarea limbii române, oportunitățile de învățare online
și utilizarea resurselor educaționale deschise, precum și a altor
tehnologii, reduc evident costurile asociate cu materialele necesare
instruirii, permit utilizarea eficientă a timpului alocat și
dinamizează procesul de învățământ, cu ajutorul unor materiale
atractive și dinamice, pe gustul unui elev nou, care nu mai
acceptă că trebuie să facă ceva, considerând că poate face
doar ceea ce este, în mod evident, în folosul său.
Fiecare elev preferă resurse diferite în funcție de interesele
sale și de stilul propriu de învățare. Profesorul are la
îndemână materiale de bună calitate, instrumente gratuite, ușor
accesibile care să îi sprijine demersul didacti.
Pentru predarea limbii și literaturii române în aceste vremuri
noi, cu totul schimbate, prin listele online, forum-urile permite
sesiuni de întrebări și de răspunsuri, dezbateri, crearea de
grupuri și de subiecte noi.
O altă cale de a atrage atențiia elevilor și de a optimiza timpul
dedicat studiului sincron este folosirea aplicațiilor divizate,
Whiteboards, mod de interacțiune, de lucru în echipă al elevilor,
pe aplicația software.
Platformele e-learning sunt seturi de servicii interactive online ce
oferă factorilor implicați în educație instrumente, resurse,
informații utile pentru a sprijini actul educațional. Acestea au o
serie de avantaje cum ar fi faptul că elevii pot colabora și pot
lura împreună, sunt centarte pe elev, se poate face accesul la
cunoștințe în orice moment și din orice locație, favorizează
creativitatea și permit învățarea în ritmul propriu.
Și în predarea limbii române ca și în predarea în general,
învățarea onine este pe placul elevilor. Elevii sunt pasionați
de aplicații interesante, de gadgeturi, de jocuri și nu rezonează
cu ,etodele tradiționale de predare, nici cu cele de evaluare.
Dezvoltarea tehnologiei a condus la dezvoltarea unor produse
educaționale în acord cu generațiile de elevi ai epocii digitale.
În predarea-învățarea limbii și literaturii române se pot
utiliza oricând filmulețe explicative, mozabooks, platforme online
de învîțare, leccții video, filme de predare pe care le pot
urmări unde și când vor, în ritmul propriu. Elevii se pot testa
fără probleme oricând pentru a cunoaște nivelul de cunoștințe.

Pentru elevii de la Liceul Tehnologic de Transporturi din Ploiești,
județul Prahova, perioada pandemiei a însemnat, de fapt, o
oportunitate de a se updata, alături de profesorii lor, care au
înțeles cătrebuie să se schimbe, să se pină la curent cu noul,
să se implice mai mult decât o faceau deja, pentru a putea suplini
învățământul așa-zis față în față.
Predarea online a acestei materii este mai plăcută decât predarea
clasică, având ca avantaj existența conținuturilor multimedia,
faptul că elevii pot intra în posesia materialelor printr-o
simplă accesare, distribuirea foarte rapidă a materialelor
didactice și existența unui feed-back rapid, folosirea unor
conținuturi interactive.
Profesorul de limba română, poate mai mult decât orice alt
profesor, are însă nevoie să comunice real, direct, cu elevii
săi, ceea ce poate constitui o limitare sau un dezavantaj al
metodelor online. Unii profesori, sau chiar elevii din anumite
medii, pot avea chiar dificultăți în utilazarea tehnologiei, ceea
ce constituie un impediment.
În concluzie, punând în balanță toate aceste avantaje și
dezavantaje ale predării asistate de calculator, putem spune că
trebuie stabilit un echilibru între metodele clasice și cele
impuse de noutățile din tehnologie, echilibru care să fie în
favoarea procesului de învățământ și a tuturor celor
implicați în ele, fie ei profesori, elevi sau părinți.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

67 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN