Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Prevenirea bullying-ului și a cyberbullying-ului în mediul școlar

Interes general | Toate disciplinele

Propus de: jeni_i | 09.06.2024 21:43 | Revista cadrelor didactice nr. 106/2024 | 183 vizualizări

”Prin organizarea de ateliere și sesiuni de informare, școlile pot contribui semnificativ la prevenirea bullying-ului și a cyberbullying-ului, creând un mediu școlar mai sigur pentru toți elevii.”

Bullying-ul este un comportament agresiv și intenționat care implică un dezechilibru de putere între agresor și victimă. Prevenirea și gestionarea bullying-ului necesită o abordare comprehensivă, care să includă toate aspectele vieții elevilor.
Fenomenul de bullying este foarte răspândit atât în școlile din România, cât și la nivel mondial. Acesta se referă la agresiunea sau hărțuirea fizică sau verbală, care se repetă pe o anumită perioadă și care implică un dezechilibru al puterii între două persoane, cel mai adesea copii. Poate apărea atât în mediul școlar, cât și în afara acestuia, incluzând spațiile online.
Din păcate, bullying-ul are un impact profund și de durată asupra vieții elevilor, afectând nu doar sănătatea lor emoțională și mentală, ci și performanța școlară și relațiile sociale. Elevii hărțuiți pot avea dificultăți de concentrare și, în consecință, rezultate academice mai slabe. Frica de a fi hărțuiți îi poate determina pe unii elevi să evite școala, conducând la absenteism sau chiar la abandon școlar. În consecință, bullyng-ul poate avea urmări periculoase asupra dezvoltării normale a unei persoane.
Bullying reprezintă o formă de abuz emoțional și fizic, care are trei caracteristici:
• intenționat – agresorul are intenția să rănească pe cineva;
• repetat – aceeași persoană este rănită mereu;
• dezechilibrul de forțe – agresorul își alege victima care este percepută ca fiind vulnerabilă, slabă și nu se poate apăra singură.
Cyberbullying-ul este o formă de hărțuire utilizând tehnologia digitală, cum ar fi internetul, telefoanele mobile și alte dispozitive electronice. Acesta poate avea efecte devastatoare asupra victimelor, afectându-le sănătatea mentală, emoțională și, în unele cazuri, chiar fizică.
Cyberbulling-ul se poate manifesta sub diferite forme: trimiterea de mesaje text sau comentarii răutăcioase prin e-mail, SMS, rețele sociale sau aplicații de mesagerie, răspândirea unor zvonuri false sau informații defăimătoare despre o persoană, urmărirea și hărțuirea repetată a unei persoane online, inclusiv trimiterea de amenințări etc.
Pentru a preveni astfel de fenomene elevii au participat la ateliere și sesiuni de informare esențiale în prevenirea bullying-ului și a cyberbullying-ului în mediul școlar.
Obiectivele propuse au fost:
• să învețe despre empatie și comunicare eficientă și despre importanța acestora în combaterea bullyng-ului;
• să cunoască tipurile de bullying și efectele acestuia.
• să se informeze despre riscurile cyberbullying-ului și cum să se protejeze online.
Activitățile desfășurate au avut ca temă dezbateri pornind de la filme de prezentare a diferitelor cazuri existente în societate sau cazuri cunoscute de ei. S-a vorbit despre siguranța online și despre confidențialitatea datelor personale, s-au făcut exerciții de creare a unor parole sigure. S-au purtat discuții de grup despre experiențele personale ale elevilor și cum au gestionat situațiile riscante.
Pe parcursul acestor ateliere și sesiuni de informare elevii și-au dezvoltat abilități de empatie și au învățat cum să comunice respectuos și eficient.
Astfel ei au învățat cum să identifice corect situațiile de violență cum să reacționeze sau să raporteze astfel de incidente și unde să găsească ajutorul necesar în asemenea situații.
În cadrul acestor activități elevii au realizat afișe și pliante de informare pentru colegii lor mai mici.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 4 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

64 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN