Şcoala cu
bune practici

55 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

PROIECT DE PARTENERIAT EDUCAȚIONAL JUDEȚEAN TITLUL,„BUCURIILE IERNII-TALENT,COMUNICARE,CREATIVITATE

Învăţământ primar | Limba şi literatura română

Propus de: emiliafelciuc | 13.12.2023 00:06 | Revista cadrelor didactice nr. 99/2024 | 279 vizualizări

Exercițiile online de teambuilding sunt activități virtuale care
promovează cooperarea, stabilirea de obiective și comunicarea în
cadrul unui grup. Ele sunt deosebit de utile.

PROIECT DE PARTENERIAT EDUCAȚIONAL JUDEȚEAN
TITLUL,„BUCURIILE IERNII-TALENT,COMUNICARE,CREATIVITATE
SCHIMB DE EXPERIENȚĂ

Profesor învățământ primar, FELCIUC EMILIA VICTORIA
Liceul Tehnologic de Transport Feroviar „Anghel Saligny”,
Simeria

COORDONATORI:
 Profesor învățământ primar, FELCIUC EMILIA VICTORIA
 Profesor învățământ primar, LIMBIANU GABRIELA
PERIOADA : Decembrie 2023 - Ianuarie 2024
PARTENERI :
 Liceul Tehnologic de Transport Feroviar „Anghel Saligny”,
Simeria
 Școala Gimnazială „Dominic Stanca„ Orăștie
BENEFICIARI : Elevii claselor I A și a II a, de la școlile
partenere. în număr de 96
LOCUL DE DESFĂȘURARE : săli de clasă, săli festive din cele
două unități școlare și ședințe de echipă online, jocuri
online plăcute, activități virtuale care promovează cooperarea,
stabilirea de obiective și comunicarea în cadrul unui grup.

ARGUMENT
Exercițiile online de teambuilding sunt activități virtuale care
promovează cooperarea, stabilirea de obiective și comunicarea în
cadrul unui grup. Ele există într-o varietate de forme și
dimensiuni, iar configurațiile multiplayer sunt deosebit de utile
atunci când se organizează exerciții de team building la
distanță. Multe dintre acestea se bazează pe comunicare și
colaborare, ceea ce reprezintă o ocazie excelentă pentru ca unii
și alții să se cunoască mai bine în timp ce lucrează
împreună pentru a îndeplini un obiectiv comun.
Echipa poate interacționa cu ușurință ca un întreg, deoarece
toată lumea se află simultan în aceeași zonă virtuală. Pentru
a facilita interacțiunea, sunt disponibile diverse activități,
inclusiv jocuri pentru a sparge gheața, sarcini interactive cu
cerințe minore pentru echipă și jocuri inventive pentru a vă
cunoaște.
Acest lucru este foarte important, deoarece munca la distanță
poate fi uneori frustrantă, iar o întâlnire de grup veselă
poate fi ca o gură de aer proaspăt, teambuildingul va pune in
lumina talentul colegilor de echipa. Fiecare isi va expune punctele
tari, de exemplu: gandire creativa, idei proaspete, solutii in
situatii criza. In asa fel, vei putea să vezi care sunt
abilitățile fiecarui membru al echipei și cum funcționează
împreună.
Elevul de vârstă şcolară mică învaţă să se joace, să
lucreze,să-şi desfăşoare activitatea într-un cadru organizat,
la început, într-o colectivitate, în grup, iar apoi chiar în
grupuri diferite. Acest lucru îi dă posibilitatea de a comunica
mai bine, de a se integra în cadrul acelui grup, de a deveni mai
creativ, de a trage concluzii. Are posibilitatea de a învăţa din
experienţa altora, de a deveni mai sociabil, de a lega prietenii.
Şcoala şi comunitatea au datoria de a veghea asupra dezvoltării
personale optime a fiecarui elev, stimulându-l în căutarea şi
descoperirea înclinaţiilor/intereselor/talentelor acestora,
cultivându-le simultan aplicaţia şi perseverenţa în realizarea
obiectivelor propuse. Proiectul este o modalitate didactică ce
combină efectul de informare generală cu practica discuţiilor de
la copil la copil, de la om la om. Este, în acelasi timp, un bun
prilej de provocare a factorilor responsabili de educaţie în
încercarea de a găsi căi de coordonare a activităţii în planul
educaţional. De asemenea, proiectul este şi o bună modalitate de
antrenare şi verificare a copiilor si educatorilor în vederea
muncii în echipă. Diversitatea condiţiilor de lucru din şcoli,
experienţa fiecărui cadru didactic participant ajută la
dezvoltarea adaptabilitătii comportamentului comunicativ al
copiilor

 SCOPUL PROIECTULUI :
Crearea şi dezvoltarea unor relaţii de comunicare, cooperare şi
cunoaştere reciprocă între elevii şcolilor participante la
proiect prin exerciții de team building la distanță în cadrul
activităților virtuale;
Realizarea de activităţi comune dedicate anotimpului iarna,
vacanţei de iarnă şi zilei de valentines day;
Realizarea unor grupuri de dialog între elevii celor două şcoli;
Cunoaşterea reciprocă a demersurilor educative specifice şi
stimularea comportamentelor sociale dezirabile, valorilor
moral-creştine şi civice în rândul şcolarilor.

OBIECTIVE :
1.Să cunoască importanţa legăturilor de prietenie între copii
prin exerciții de team building la distanță;
2.Să realizeze diferite aplicaţii practice ( postere, desene,
felicitări);
3.Să-şi îmbogăţească cunoştiinţele despre oraşele în care
locuiesc, teambuildingul va pune in lumina talentul colegilor de
echipa.
4.Să stabilească grupuri de dialog pe diferite teme în cadrul
activităților virtuale.
5.Să participe la activităţi comune: excursi, expoziţii,
concursuri etc.
6.Cunoaşterea transformărilor care au loc în natură, în cursul
unui an;
7.Completarea cunoştinţelor despre anotimpul iarna.

ACTIVITĂŢI DESFĂŞURATE :
Nr. crt ACTIVITĂŢI REZULTATE RESPONSABILI
1.

Selectarea grupurilor de elevi implicate în proiect , din cele
două şcoli. - 96 de elevi implicaţi direct în proiect.
Coordonatorii
proiectului
2.
Tema:„Amintiri din vacanţa de iarnă”
-Vizionarea unor materiale cu activitățile pentru Crăciun.
- Realizarea unor expoziţii cu desene/picturi/colaje;
-Audiţie de cântece pt. copii;
-„Cum ne-am petrecut vacanţa?”, grupuri de dialog.
Activități virtuale
Exercițiile online de teambuilding
(Adevar sau minciună?) - trei CD-uri cu serbări şcolare;
-două CD-uri ce cuprind cântece pentru copii;
- întocmirea unei expoziţii de fotografii cu momente din vacanţa
de iarnă.
- jocuri în echipă;
Coordonatorii
proiectului
3.

Tema: „Baba Iarna intră-n sat.. ”
- realizarea de colaje, postere şi desene pe tema dată. -o
expoziţie cu lucrări,
„Pentru tine, Iarnă...”
-postere ce reprezintă anotimpul iarna. Coordonatorii
proiectului
4. Tema: „Natura, prietena mea”
- Excursii, drumeţii;
- Observarea naturii. - albume cu fotografii;
- colecţii de vederi;
Coordonatorii
proiectului
5. Tema:”Unirea românilor sub conducerea lui Alexandru Ioan
Cuza”- 24 ianuarie
-dezbateri despre importanţa unirii
-vizionarea unor materiale;
- „Hora Unirii„ - cântec şi dans;
Activități virtuale
Exercițiile online de team building (Learning Day) -desene,
postere;
-fotografii;
- jocuri; Coordonatorii
proiectului
6. Tema:
”Fii prietena/ul meu”- Valentines Day- 14 februarie
-Confecţionare de felicitări;
Activități virtuale
Exercițiile online de teambuilding: (Vânătoare de obiecte) -
schimburi de felicitări între elevii celor două şcoli;
- jocuri;
Coordonatorii
proiectului

7.
„Jurnal de final”
-activitate desfăşurată în parteneriat, în care sunt prezentate
realizările obţinute în urma acestei colaborări.
Activități virtuale
Exercițiile online de teambuilding: (Logo) -Jurnalul
parteneriatului educaţional;
-Album cu fotografii, realizate pe parcursul activităţilor
desfăşurate de cele două şcoli;
- jocuri;
- Portofolii individuale.

Coordonatorii
proiectului

DISCIPLINE IMPLICATE:
 Arte vizuale și abilităţi practice
 Comunicare în limba română
 Muzică și mișcare
 Dezvoltare personală

FINANTARE : Extrabugetară

RESURSE NECESARE :
- Echipamente IT pt, comunicarea online;
- Bloc de desen, acuarele ;
- Hârtie glasată , foarfeci, lipici, creioane colorate .
- Dosare, bibliorafturi coli duplex;
- Aparat de fotografiat.
CONCLUZII
În învăţământul românesc de azi apare cerinţa de a asigura o
comunicare eficientă şi deschisă între partenerii educaţionali,
în scopul creşterii calităţii demersului instructiv-educativ. De
asemenea, este importantă formarea şi dezvoltarea la elevi a
capacităţii de a comunica eficient, ea fiind necesară atât în
viaţa şcolară şi extraşcolară, cât şi ca viitori adulţi.
În general, profesorul acţionează şi intervine la cererea
elevilor în scopul de a le facilita învăţarea, de a-l implica
în activitate şi de a-l determina să înveţe şi să devină
activi, actori şi autori ai propriilor cunoaşteri declarative,
procedurale şi strategice.
Toate demersurile prezentate în proiect sunt destinate, implicit
şi explicit, educării tinerei generaţii pentru comunicare. În
acest caz, finalitatea coincide cu metoda, pentru că o astfel de
educaţie se realizează prin comunicare. Ea este concomitent
instrument şi scop al demersurilor pedagogice. Formarea
abilităţilor de comunicare se impune ca imperativ şi este
reclamată de aşa-numita "comandă socială". Acestea îşi vor
proba însemnătatea pe parcursul social al educabilului, pentru a
deveni cetăţeanul liber al unei comunităţi democratice,
responsabil şi conştient.
Aceste exerciții de teambuilding, ce pun accentul pe amuzament si
distracție, stimulează munca în echipă și crearea unei
atmosfere mai plăcute. Implicarea într-o serie de astfel de
activități ajută la închegarea echipei, îmbunatățirea
relațiilor interpersonale, creșterea motivației, a
productivității, dezvoltarea creativității și rezolvarea
conflictelor.
Comunicarea pedagogică este un fenomen dinamic, în desfăşurarea
sa unele strategii se pot înlocui cu altele. Profesorul trebuie să
fie atent la reacţiile elevilor şi să regleze activitatea
educaţională, altfel încât comunicarea să nu fie compromisă.

Bibiografie :
1. CUCOŞ, C., Pedagogie, ediţia a II-a, Iaşi, Editura Polirom,
2002.
2. DASEN, P, PERREGAUX, C, Rey, M, Educaţia interculturală.
Experienţe, politici, strategii, Editura Polirom, Iaşi, 1999.
3. HANNOUN, H, Les Ghettos de l’ecole. Pour une education
interculturelle, ESF, Paris, 1987.
4. BREBEN, S., GONGEA, E., RUIU, G., FULGA M., Metode interactive de
grup, Editura Arves, Craiova, 2002.
5. CERGHIT, I., Metode de învăţământ, Iaşi, Editura Polirom,
2006.
6. LEONTE ,R., STANCIU, M. ,, Strategii activ – participative de
predare-învăţare în ciclul primar”, Editura Casei Corpului
Didactic, Bacău, 2004;
7. PǍCURARI,O., (coord.), Strategii didactice inovative, Editura
Sigma, Bucureşti, 2003.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 18 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

10 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN