Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

PROIECTELE ERASMUS, OBIECTIVE SI REALIZĂRI

Interes general | Toate disciplinele

Propus de: petculescu_c | 12.05.2023 23:30 | Revista cadrelor didactice nr. 96/2023 | 1300 vizualizări

Programul Erasmus+ este conceput cu scopul de a sprijini eforturile țărilor participante la program de a utiliza în mod eficient talentul și capitalul social al Europei, într-o perspectivă a învățării pe tot parcursul vieții .

De asemenea, programul îmbunătățește posibilitățile de cooperare și de mobilitate cu țările partenere, în special în domeniile învățământului superior tineretului. În conformitate cu unul dintre elementele introduse recent în Tratatul de la Lisabona, Erasmus+ sprijină și activități care au ca obiectiv dezvoltarea dimensiunii europene în sport, prin promovarea cooperării între organismele responsabile pentru sport. Programul promovează crearea și dezvoltarea unor rețele europene, oferind oportunități pentru cooperarea între părțile interesate și pentru schimbul și transferul de cunoștințe și de know-how în domenii diferite referitoare la sport și activitatea fizică.
Cooperarea consolidată va avea efecte pozitive, în special, în dezvoltarea potențialului capitalului uman al Europei, contribuind la reducerea costurilor sociale și economice ale inactivității fizice.

OBIECTIVUL GENERAL
 Programul Erasmus+ contribuie la realizarea:
 obiectivelor Strategiei Europa 2020, inclusiv a obiectivului principal din domeniul educației2;
 obiectivelor Cadrului strategic pentru cooperare europeană în domeniul educației și formării profesionale (ET2020), inclusiv a indicatorilor de referință corespunzători;
 dezvoltării durabile a țărilor partenere în domeniul învățământului superior;
 obiectivelor generale ale cadrului reînnoit de cooperare europeană în domeniul tineretului (2010-2018);
 obiectivului privind dezvoltarea dimensiunii europene în sport, în special sportul de masă, în conformitate cu planul de lucru al UE pentru sport;promovării valorilor europene în conformitate cu articolul 2 din Tratatul privind Uniunea Europeană3.

CARACTERISTICILE IMPORTANTE ALE PROGRAMULUI ERASMUS+
Următoarele caracteristici ale programului merită o atenție specială. Unele dintre acestea sunt prezentate mai detaliat pe site-ul Comisiei.
RECUNOAȘTEREA ȘI VALIDAREA APTITUDINILOR ȘI CALIFICĂRILOR
Erasmus+ sprijină instrumentele UE de transparență și recunoaștere a aptitudinilor și calificărilor– în special Europass, Youthpass, Cadrul european al calificărilor (EQF), Sistemul european de credite transferabile (ECTS), Sistemul european de credite pentru educație și formare profesională (ECVET), Cadrul european de referință pentru asigurarea calității în educație și formare profesională (EQAVET), Registrul european pentru asigurarea calității în învățământul superior (EQAR), Asociația europeană pentru asigurarea calității în învățământul superior (ENQA), precum și rețelele la nivelul UE în domeniul educației și formării care sprijină aceste instrumente, în special centrele naționale de informare cu privire la recunoașterea academică a diplomelor (NARIC), rețelele Euroguidance, centrele naționale Europass și centrele naționale de coordonare ale CEC.
Un scop comun al acestor instrumente este asigurarea faptului că aptitudinile și calificările pot fi mai ușor recunoscute și mai bine înțelese, în cadrul și de-a lungul frontierelor naționale, în toate subsistemele de educație și formare, precum și la nivelul pieței muncii, chiar dacă acestea au fost dobândite prin educație și formare formală sau prin alte experiențe de învățare (de exemplu, experiența profesională, voluntariatul, învățarea online). Instrumentele vizează, de asemenea, să asigure faptul că educația, formarea și politicile în domeniul tineretului contribuie la realizarea obiectivelor Strategiei Europa 2020 privind creșterea economică inteligentă, durabilă și incluzivă, precum și la realizarea obiectivelor principale în domeniul educației și ocupării forței de muncă printr-o mai bună integrare pe piața muncii și o mobilitate sporită.
Pentru a îndeplini aceste obiective, instrumentele disponibile trebuie să fie în măsură să răspundă noilor fenomene cum ar fi internaționalizarea educației și utilizarea tot mai frecventă a învățării digitale și să sprijine crearea unor parcursuri de învățare flexibile, în conformitate cu nevoile și obiectivele cursanților. Poate fi necesar ca instrumentele să evolueze în viitor, conducând la o coerență îmbunătățită și la simplificare, care să permită cursanților și lucrătorilor să se poată deplasa liber în scopuri legate de studii sau muncă.
Informații suplimentare sunt disponibile la: https://ec.europa.eu/education/policy/strategic-framework/skillsqualifications_ro.
Programul Erasmus+ se bazează pe realizările celor peste 25 de ani de programe europene în domeniile educației, formării și tineretului, acoperind o dimensiune de cooperare atât intraeuropeană, cât și internațională. Erasmus+ este rezultatul integrării următoarelor programe europene puse în aplicare de Comisie în perioada 2007-2013:
 Programul de învățare pe tot parcursul vieții
 Programul Tineretul în acțiune
 Programul Erasmus Mundus
 Tempus
 Alfa
 Edulink
 Programe de cooperare cu țările industrializate în domeniul învățământului superior
Aceste programe sprijină acțiuni în domenii precum învățământul superior (inclusiv dimensiunea sa internațională), educația și formarea profesională, educația școlară, educația adulților și tineretul (inclusiv dimensiunea sa internațională).
Erasmus+ urmărește să meargă dincolo de aceste programe, prin promovarea sinergiilor și a fertilizării încrucișate în cadrul diferitelor domenii ale educației, formării și tineretului, îndepărtând granițele artificiale dintre diferitele acțiuni și formate de proiecte, încurajând idei noi, atrăgând noi actori din domeniul forței de muncă și din societatea civilă și stimulând noi forme de cooperare.
Prin urmare, este esențial ca programul să fie asociat cu un nume de marcă puternic, care să fie recunoscut la scară largă.
Din acest motiv, toate acțiunile și activitățile sprijinite în cadrul programului vor trebui să fie comunicate în primul rând utilizând marca „Erasmus+”. Cu toate acestea, pentru a ajuta participanții și beneficiarii fostelor programe să se orienteze în cadrul programului Erasmus+, în scopul comunicării și al diseminării, pot fi utilizate, pe lângă marca „Erasmus+”, următoarele denumiri pentru acțiunile care vizează un sector specific:
 „Erasmus+: Comenius”, în ceea ce privește activitățile programului legate exclusiv de domeniul învățământului scolar;
 „Erasmus+: Erasmus”, în ceea ce privește activitățile programului legate exclusiv de domeniul învățământului superior și care vizează țările participante la program;
 „Erasmus+: Erasmus Mundus”, în ceea ce privește programele de masterat comune Erasmus Mundus;
 „Erasmus+: Leonardo da Vinci”, în ceea ce privește activitățile programului legate exclusiv de domeniul educației și formării profesionale;
 „Erasmus+: Grundtvig”, în ceea ce privește activitățile programului legate exclusiv de domeniul învățământului pentru adulți;
 „Erasmus+: Tineretul în acțiune”, în ceea ce privește activitățile programului legate exclusiv de învățarea nonformală și informală în domeniul tineretului;
 „Erasmus+: Jean Monnet”, în ceea ce privește activitățile programului legate exclusiv de domeniul studiilor privind Uniunea Europeană;
 „Erasmus+: Sport”, în ceea ce privește activitățile programului legate exclusiv de domeniul sportului.

Bibliografie
Erasmus+ Ghidul programului (erasmusplus.ro)

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

53 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN