Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

SĂ ÎNVĂȚĂM PRACTIC- APLICATIV!

Învăţământ primar | Educatie civica

Propus de: enykiss20 | 12.12.2022 09:50 | Revista cadrelor didactice nr. 90/2022 | 422 vizualizări

Activitățile ecologice practice susțin formarea unei atitudini civice de ocrotire a mediului. Elevii conștientizează importanța protejării mediului mult mai ușor și mai bine.

Pornind de la ceea ce spunea Jan Amos Comenius ”Școlile să fie nimic altceva, decât ateliere pline de activitate. Numai astfel vor putea să probeze toți, în propria lor practică, adevărul că: învățând pe alții ne învățăm pe noi înșine”, consider parteneriatele educaționale ca fiind activitățile care au un rol foarte important în ceea ce privește socializarea și valorizarea școlarilor și totodată asigură crearea și promovarea unei imagini instituționale pozitive în comunitate.
Parteneriatul educațional este o atitudine abordată în sprijinul dezvoltării societății prin prisma educativă și presupune participare la o acțiune educativă comună, interacțiuni constructive acceptate de către toți partenerii, comunicare eficientă între participanți, acțiuni comune cu respectarea rolului fiecărui participant, interrelaționare. Parteneriatul educațional mai presupune, unitate de cerințe, de opțiuni, decizii și acțiuni educative, subordonate actului educativ propriu-zis, care vine în sprijinul formării și dezvoltării personalității copiilor asigurându-le acestora realizarea autonomiei personale, prin valorizarea socială a fiecăruia dintre ei. Proiectul de parteneriat este o formă modernă și complexă de învățare-evaluare, se bazează pe toate formele de organizare a activității.
În ideea de a obișnui elevii să trăiască în relație cu cei din jur, să-și dezvolte stări afective pozitive, să manifeste interes, să-și formeze atitudini, să-și completeze aria de preocupare, la nivelul ciclului primar al unității noastre am lărgit sfera noastră de activități prin realizarea de proiecte educaționale extrașcolare diverse, desfășurate la nivelul comunității locale, cât și prin implicarea în proiecte educative transdisciplinare pe plan județean și național.
Voi prezenta în continuare un proiect de activitate susținut susținut în cadrul PROGRAMULUI ”WORLD’ S LARGEST LESSON”.
Obiectivul abordat: O15 PROTEJAREA, REFACEREA ȘI PROMOVAREA UTILIZĂRII SUSTENABILE A ECOSISTEMELOR TERESTRE, MANAGEMENT SUSTENABIL AL PĂDURILOR, COMBATEREA DEȘERTIFICĂRII, STOPAREA DEGRADĂRII PĂMÂNTULUI ȘI A PIERDERII BIODIVERSITĂȚII
Tema activităţii: ”SĂ PROTEJĂM MEDIUL!”
Scopul activității:
Informativ: - dobândirea de informaţii/cunoştinţe referitoare la modalităţi de prevenire a poluării şi de protejare a mediului înconjurător (păstrarea curăţeniei oriunde ne-am afla; ocrotirea plantelor, plantare; sortarea deşeurilor; depozitarea gunoaielor numai în locuri special amenajate în acest scop; reciclarea şi refolosirea deşeurilor);
-activizarea vocabularului (poluare, mediu, protejare, oxigen, ozon, dioxid de carbon); îmbogăţirea vocabularului (refolosire, reciclare, deşeuri, biodegradabil).
Formativ:- dezvoltarea percepţiilor vizuale şi chinstezice;
- dezvoltarea operaţiilor gandirii(analiză, comparaţie);
- dezvoltarea memoriei de scurtă şi de lungă durată ;
- stimularea atenţiei voluntare;
- dezvoltarea creativităţii.
Educativ: - dezvoltarea dragostei faţă de mediu;
- înţelegerea faptului că fiecare dintre noi poate contribui la menţinerea “în viaţă” a planetei ;
- consolidarea și îmbogățirea cunoștințelor micilor școlari despre importanța cunoașterii și respectării normel/regulilor care stau la baza unei vieți sănătoase: alimentație echilibrată și variată, sportul și beneficiile sale, regulile de igienă, adică un STIL DE VIAȚĂ SĂNĂTOS.
Obiective operaţionale:
- Să identifice acţiuni pe care le pot întreprinde copiii, în vederea protejării mediului înconjurător,din experiența personală și prezentarea Power Point.
- Să descrie verbal efectele benefice şi nocive ale activităţii copilului asupra mediului apropiat.
- Să motiveze importanţa colectării deşeurilor;
- Să recunoască unelte şi materiale necesare activităţii de protejare a mediului ;
- Să dea exemple de activităţi prin care se poate proteja mediul înconjurător;
- Sa recunoască obiectele realizate din deşeuri .
În cadrul activității am abordat teme precum: ”Adoptaţi o stradă, un parc sau un râu pe care să-l menţineţi curat şi sănătos!”, ”Bucuraţi-vă de natură: mergeţi la iarbă verde, faceţi excursii, dar aveţi grijă ce lăsaţi în urma voastră”!, ”Formaţi echipe în care să colectaţi împreună sticla, plasticul şi diverse recipiente metalice!”, ”Găsiţi etichete care indică dacă produsul cumpărat are consecinţe negative asupra mediului!”, ”Hârtia poate fi economisită folosind ambele părţi ale unei coli!”, ”Insistaţi să căutaţi şi să cumpăraţi acele produse ambalate în materiale reciclabile!”, ”Nu aruncaţi gunoiul la întâmplare. Folosiţi containerele de gunoi şi locurile special amenajate pentru colectarea produselor reciclabile!”, ”Obişnuiţi-vă să închideţi apa cât vă spălaţi pe dinţi. Lasaţi-o deschisă numai pentru a vă umezi periuţa şi pentru a vă clăti!”, ”Plantaţi un copac pentru a preveni eroziunea solului, ca să aveţi umbră şi ca să le daţi păsărilor un adăpost!”, ”Transformaţi-vă într-o persoană căreia îi pasă de viitorul ei si al planetei! ”
Activitatea a fost urmată de una practică de colectare selectivă a deșeurilor în cadrul proiectului ”ORAȘUL RECICLĂRII”, Aiud. Elevii clasei s-au implicat activ, ei au colectat hârtie, peturi și doze de aluminiu. Deșeurile au fost preluate de firma de salubrizare de la nivelul municipiului.

Bibliografie:
1. Cojocariu, Venera, Sacară, Liliana- Managementul proiectelor pedagogice, E.D.P, 2005;
2. Adina Băran-Pescaru, Adina- Parteneriat în educație, Aramis Print, București, 2004.
3. NADASAN, Valentin, AZAMFIREI, Leonard, Un stil de viaţă pentru mileniul trei, Editura Viaţă şi sănătate, Bucureşti, 1999.
4. Site educaţional: www.didactic.ro.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

66 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN