Şcoala cu
bune practici

55 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

STAREA DE BINE ÎN ȘCOALA NOASTRĂ

Interes general | Toate disciplinele

Propus de: Constanta_Preda | 10.08.2022 21:25 | Revista cadrelor didactice nr. 88/2022 | 1633 vizualizări

Starea de bine în școală este esențială pentru crearea unui mediu educațional autentic. Metoda A.R.A.T. propune parcurgerea a patru pași pentru a deveni un profesor fericit.

Am luat parte la cursul „Starea de bine a profesorului”, susținut de Asociația Profesori Fericiți, cu multe așteptări care au fost împlinite. Având ca motto „Un profesor fericit are un impact pozitiv asupra fiecărui elev”, cursul își propune să inspire cadrele didactice în a-și descoperi potențialul personal și profesional, în a preda cu sufletul și a genera emoții pozitive, oferind un model de atitudine și comportament în clasă.
De-a lungul timpului, am participat la numeroase cursuri de formare, vizând diferite aspecte/domenii ale activității didactice, dar niciunul nu a avut teme referitoare la starea de bine a educatorului. Abia după ce am parcurs acest curs, am conștientizat cât de important este să ne întoarcem spre noi, să ne străduim să avem o stare bună pe care apoi să o împărtășim elevilor noștri împreună cu achizițiile pe care îi ajutăm să le dobândească. Și, atunci, procesul de comunicare va fi unul autentic, viu, plin de esență și energie.
Efectul A.R.A.T. este metoda prin care se construiește fundația unei culturi prospere în școală, începând cu mentalitatea deschisă a profesorului dornic să aibă și să își mențină o stare de bine. Astfel, profesorii vor avea capacitatea să își susțină elevii folosind practici proactive pentru sănătatea emoțională și comportamentală a acestora.
Cele mai valoroase aspecte ale cursului sunt legate chiar de înțelegerea și aplicarea modelului A.R.A.T.:
A-Atenția către sine prin care înveți să fii conștient de respirația ta, să meditezi pentru a fi ancorat în momentul prezent.
R-Recunoașterea gândurilor și emoțiilor care te ajută să te autoanalizezi și să transformi emoțiile negative în oportunități generatoare de rezultate pozitive.
A-Acțiuni prin care înveți să privești clasa dincolo de partea academică și să creezi o clasă conștientă.
T-Transformări prin care îți găsești entuziasmul și motivația de a preda cu bunătate și blândețe.
Am făcut schimbări pozitive în felul de a performa în calitate de cadru didactic, conștientizând și interiorizând acest model de comportament. Am înțeles că, dacă acționez înțelegând mai bine ceea ce se întâmplă cu mine și cu cei din fața mea, dacă folosesc emoțiile pozitive și gestionez cu grijă și blândețe pe cele negative, șansele de reușită sunt mult sporite. De mare folos mi-a fost cartea de suport a cursului, scrisă de doamna Simona Baciu în colaborare cu Susan Shapiro, intitulată chiar Profesorul din tine-O călătorie conștientă spre starea de bine.
Am dus în școală și la clasă acest mod de lucru cu mentalitate deschisă și am învățat elevii să facă exerciții de respirație, să se gândească/să mediteze la lucrurile bune care ni se întâmplă zi de zi, să perceapă întâlnirile noastre de la școală dincolo de lecții-să fie momente de împărtășire, de comunicare autentică, de colaborare pentru a descoperi și a învăța, pentru a fi mai buni și mai adaptați realității în continuă schimbare.
Cei din jur au perceput o schimbare în bine spunând că observă un fel de stare „zen”, mai puțină tensiune, mai puțină încordare și încruntare. Cred, cu convingere, că modelul A.R.A.T. m-a condus la a obține o stare de bine pe care acum mi-o doresc, o urmăresc, o împărtășesc și, chiar dacă nu am ajuns la performanța de a acționa tot timpul conform modelului A.R.A.T., știu și simt că e loc de mai bine. Îmi acord momente de introspecție, de metacogniție, care mă ajută să îmi mențin tonusul, motivația, plăcerea de a lucra.
Dacă m-ar întreba elevii ce a însemnat pentru mine această călătorie conștientă, aș spune că am făcut un drum către sufletul meu și al lor, că am învățat cum să mă simt mai bine în tot ceea ce fac, conștientizând că darul cel mai important este viața însăși.

BIBLIOGRAFIE:
Simona Baciu, Susan Shapiro-Profesorul din tine-O călătorie conștientă spre starea de bine, Editura Studio Impress Design, Cluj Napoca, 2020;
www.theteacherwithin.org

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 18 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

10 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN