Şcoala cu
bune practici

48 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Teacher from Romania,seminar international Israel-Yad vashem

Învăţământ liceal | Istorie

Propus de: crisioana | 18.05.2024 18:44 | Revista cadrelor didactice nr. 104/2024 | 58 vizualizări

Institutul de la Yad Vashem (Ierusalim) invită în fiecare an un grup format din25 profesori la un seminar de formare pe problematica Holocaustului,

,,Teachers from Romania,,

Yad Vashem (ebraică:„ יד ושם monument și nume”) este denumirea Memorialului Victimelor Holocaustului, instituție oficială a Statului Israel, constituită în 1953 la Ierusalim, printr-o hotărâre a Knesset-ului – Parlamentul israelian. Numele a fost ales după versetul biblic din Isaia 56,5: „Le voi da în casa Mea și înăuntrul zidurilor Mele un nume și un loc mai de preț decât fii și fiice; le voi da un nume veșnic și nepieritor“.
Institutul de la Yad Vashem (Ierusalim) invită în fiecare an un grup format din25 profesori la un seminar de formare pe problematica Holocaustului, acţiune cuprinsă în Memorandumul încheiat între Institutul de la Yad Vashem şi Ministerul Educaţiei Naţionale. Şcoala Internaţională pentru Studierea Holocaustului, înfiinţată în 1993, organizează programe educaţionale şi produce materiale pedagogice care se adresează şcolilor/organizaţiilor din străinătate. În 2005, Şcoala Internaţională pentru Studierea Holocaustului a inaugurat un proiect dedicat studiului Holocaustului în Europa, iar România a devenit una din ţările partenere.
În urma aplicaţiei depuse în iunie 2022, am fost admisă la acest Seminar Internaţional. Astfel, în perioada 7-14 August2022, am participat la activităţile Seminarului desfăşurate la Yad Vashem (Ierusalim), dar şi în alte locuri din Israel. Coordonatorul de exceptie al delegației -profesorul MIHAI MANEA, Inspector Școlar istorie Bucuresti
Seminarului este organizat pe cursuri (prelegeri ale profesorilor universitari de la Universităţi din Israel, cercetători ai Institutului de la Yad Vashem etc.), conferințe dar şi din ateliere de lucru, desfăşurate în complexul muzeal sau în sala de seminar. Temele vizează o abordare a Holocaustului, de la originile evreilor şi până la istoria imediată a lor.
Tematica este evidenţiaţă chiar de denumirea cursurilor, conferințelor, tururilor ghidate, meselor rotunde și a expozițiilor.
-Prezentarea Yad Vashem-:-Katazyna Czerwonogora
Conferinta .Holocaust istorie vizuala - E. S. dr Radu Ioanid,Ambasadorul Romaniei in Statul Israel
-Conferinta :Istoria evreilor din Romania
-Conferinta :Natura fara precedent a Holocaustului-dr Robert Rozzett
-Conceptia educationala a Yad Vashem-ului cu privire la educatia pe Holocaust.Amintire si educare la Yad VAshem--:-Katazyna Czerwonogora-
-Conferinta -Resurse pentru predarea Holocaust ului in Romania ,site uri web,filme –
dr Felicia Waldman
Tur ghidat ,Campusul Yad Vashem
Tur ghidat -Valea Comunitatilor
Conferinta -Sala Numerelor-Dr Alexandru Avraham
Conferinta-.Arhivele de la Yad Vashem-dr Anghel Chorapchiev
Conferinta-Cei Drepti intre Popoare-dr Chava Baruch
Conferinta-Istoria Holocaust ului in Romania -Dr Rafael Vago-Univ Tel Aviv
Tur Ghidat-Crampeie ale memoriei-fotografii in perioada Holocaustului-ghid ALICE Anne Marcu
Conferinta -Copilarie in razboi si genocid-Ms Sylvia Hershkovitz,Bar Ilan University
Intalnire cu supravietuitorii Holocaust ului-Benno Friedl,Ladislau ROTH,Dr Hava Haas,Adolfina Regenboghen
Tur ghidat-Muzeul Holocaust ului Yad Vashem
Atelier de lucru-Supravietuire si intoarcere la viata .marturii.,,Adio pentru totdeauna .Povestea ,,Hanei Meler-Faustsi ,,Nu a fost un loc pentru noi in aceasta lume -povestea Chavei WOLF Visnite
Tur ghidat in Orasul Vechi,,Marea Moarta si Massada ghid Edith YOSEF
Conferinta -Educatia privind Holocaustul in Romania ,situatia actuala si provocarile viitorului.Mihai Manea ,Inspector pentru istorie ,Bucuresti.
Atelierele de lucru s-au desfăşurat, îndeosebi în zonele muzeale: Sala Numelor, Valea Comunităţilor, Centrul Vizual, expoziţia „Drepţi între popoare”, Memorialul Copiilor, Centrul de Studii, Muzeul de artă etc. Prin Seminarul Internaţional de la Yad Vashem am avut şansa dsa cunosc mai bine istoria evreilor în general, dar şi cunoaşterea vieţii lor înainte de Holocaust, din timpul acestuia, precum şi dificultăţile de a se „reîntoarce la o nouă viaţă”.
Un moment deosebit al Seminarului l-a reprezentat întâlnirea cu supravieţuitorii persecuţiilor din timpul Holocaustului. Am ascultat cu mare încărcătură emoţională mărturiile Supravietuitorilor -Benno Friedl,Ladislau ROTH,Dr Hava Haas,Adolfina Regenboghen

Trebuie amintită dimensiunea educativă a cursului despre problematica Holocaustului. Astfel, un loc aparte îl ocupă studiu despre „salvatorii”. evreilor din perioada Holocaustului, cărora li s-a dat denumirea de „Drepţi între popoare”. Terminologia a fost preluată din tradiţia iudaică, din literatura Înţelepţilor. Legislaţia de la Yad Vashem apreciază nu numai faptul că non-evrei au salvat evrei, dar mai ales faptul că şi-au riscat viaţa lor prin acest gest uman. Cu recunoştinţa cuvenită, amintim un celebru aforism: „Cine salvează o viață, salvează Lumea întreagă”. (M., Sanhedrin 4:5)
Am participat la ceremonia de Şabat de la o sinagogă din Ierusalim.
Israel -Ţara Sfântă. Pe lângă activităţile Seminarului am beneficiat şi de două
excursii intitulate generic: “Orașul Vechi”- și “Masada și
Marea Moartă” – Ghid Edith Yosef.
Materialele educaţionale de la Yad Vashem (cărti, unităţi pedagogice, postere, multimedia şi filme) se concentrează atât pe viaţa dinainte, din timpul şi de după Holocaust, cât şi pe dilemele morale cu care oamenii au fost forţati să se confrunte zilnic. Evreii făceau parte din civilizaţia modernă, iar pedagogii nu trebuie să-şi înceapă expunerile despre Holocaust cu distrugerea poporului evreu, ci cu un tablou detaliat al vieţii şi culturii iudaismului european între cele două războaie mondiale. La urma urmei, cum ar putea învăţa elevii despre distrugerea comunităţilor evreieşti fără a cunoaşte nimic despre vibrantele şi bogatele tradiţii culturale ale evreilor care au trăit în ele? Studierea vieţii evreieşti nu trebuie limitată la ţările est-europene, ci extinsă astfel încât să includă întregul continent.
Fără îndoială, educaţia în domeniul Holocaustului trebuie să se bazeze pe acurateţe istorică.
Holocaustul pune un număr de probleme educaţionale atât particulare cât şi universale. Dupa ce au învăţat despre cum au trăit evreii înainte de război, cum vieţile lor s-au schimbat sub regimul nazist şi cum cei care au supravieţuit şi-au recăpătat dorinţa de a trăi din nou, elevii vor înţelege mai bine noţiunile de prietenie şi responsabilitate şi pericolul urii – câteva din lecţiile universale ale Holocaustului.

Prof ,Cotorcea Cristina Ioana
Liceul Tehn Baia de Fier

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 30 evenimente

«IUNIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

524 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN