Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Toamna mândră, darnică -Activitate interdisciplinară - Prof.inv.primar Toma Bianca Adina

Învăţământ primar | Toate disciplinele

Propus de: adinat | 26.06.2023 09:45 | Revista cadrelor didactice nr. 95/2023 | 285 vizualizări

Activitatea “Toamna mândră, darnică” se poate desfășura
integrat pe durata unei luni calendaristice (luna octombrie) și
vizează dezvoltarea celor 8 competențe-cheie mecesare elevilor
pentru învățarea pe tot parcursul vieții.

Toamna mândră, darnică
- Activitate interdisciplinară-

Profesor învățământ primar : Toma Bianca Adina
Liceul Teoretic “Traian Lalescu” - Hunedoara

Activitatea “Toamna mândră, darnică” se poate desfășura
integrat, pe durata unei luni calendaristice (luna octombrie) sub
forma unei expoziții / serbări școlare în care copiii sunt
motivați să realizeze creații artistico-plastice specifice
toamnei și să memoreze poezii despre toamnă, pe care le vor
recita în cadrul unei serbări școlare desfășurate la finalul
lunii octombrie.
• Se pot rezolva sarcini în cadrul următoarelor discipline:
CLR – poezii despre toamnă scrise de diferiți autori- memorare;
recitare cu intonația potrivită
MEM - rezolvarea unor probleme ilustrate în care apar fructe și
legume de toamnă; precizarea caracteristicilor anotimpului toamna;
calendarul naturii
DP - Jocuri de rol “Aș vrea să fiu un măr / o pară / etc.
pentru că...” ; recunoașterea unor fructe și legume de toamnă
pe baza unor ghicitori
AVAP - creații artisitco-plastice cu specific de toamnă
“Chipul toamnei”, “Copacul toamnei” , “Fructe și legume
vesele”.
 Competențe - cheie vizate
1. Comunicare în limba maternă (limba română)
- formularea unor propoziții despre anotimpul toamna
- despărțirea în silabe a unor cuvinte specifice toamnei și
marcarea unor sunete învățate
- exerciții de memorare a unor poezii despre toamna și recitarea
acestora cu intonație potrivită

2. Comunicarea în limba străină (limba engleză)
- pronunțarea corectă și clară în limba engleză a unor cuvinte
care să denumească fructe și legume de toamnă;
- învățarea versurilor unui cântec de toamnă;
- punerea în corespondență a unor cuvinte scrise cu majuscule în
limba engleză cu imagini potrivite.
3. Competențe matematice și competențe de bază în științe și
tehnologii
-stabilirea numărului de cuvinte dintr-o propoziție și a
numărului de silabe dintr-un cuvânt;
- numărarea elementelor unor mulțimi care conțin fructe/legume de
toamnă;
- jocuri de tip “Găsiți intrusul dintr-un șir”;
- completarea unor șiruri logice cu elemente specifice toamnei
- sortarea, clasificarea și înregistrarea în tabele a unor
elemente specifice toamnei (legume / fructe/ vestimentație
potrivită toamnei)
4. Competențe digitale
- rezolvarea on-line a unui puzzle despre toamnă;
- jocuri pe calculator privind găsirea unor perechi de
cuvinte-imagini specifice toamnei;
- căutarea pe tabletă / calculator a unor imagini despre toamnă
5. A învăța să înveți
- memorarea unor poezii despre toamnă prin realizarea unor
conexiuni cu viața de zi cu zi;
- recitarea unor poezii folosind gesturile și mimica;
- documentarea din enciclopedii sau filme educative pentru copii
privind găsirea unor informații de tipul “Știați că…?”
6. Competențe sociale și civice
- conștientizarea importanței realizării unei serbări școlare
folosind poeziile învățate la școală;
- rolul creațiilor artistico-plastice în realizarea unei
expoziții cu tematică dată
- importanța lucrului în echipă pentru a realiza un proiect;
- jocuri de rol privind conștientizarea implicării fiecărui
cetățean, indiferent de vârstă, în viața comunității din
care face parte
7. Spirit de inițiativă și antreprenoriat
- elevii vor realiza în grup afișul serbării școlare și
panourile pe care vor fi afișate
creațiile artistico-plastice din cadrul expoziției (vor veni cu
idei și vor alege o variantă care să convină majorității);
-strângerea de fonduri din vânzarea obiectelor / creațiilor
artistico-plastice realizate de elevi
8.Sensibilizare și exprimare culturală
- conștientizarea importanței participării elevilor la evenimente
cultural-artistice în comunitatea locală;
- cunoașterea operelor literare a celor mai de seamă poeți
români;
- audierea unor cântece despre anotimpuri;
- informare privind modul de realizare a unui eveniment
cultural-artistic

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

53 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN