Articolele Cancelariei Naţionale
Influenţa părinţilor asupra formării copilului ca viitor om cu respect faţă de cei ce-l educă se simte încă din perioada grădiniţei. Nu de puţine ori se întâlnesc copii care nu respectă cerinţele educatoarei sau care fac aprecieri necuviincioase la adresa ei. De cele mai multe ori, aceşti copii vin din familii care au obiceiul de a ponegri autorităţile locale, şefii de la locul de muncă sau chiar educatoarea sau învăţătoarea copiilor mai mari. Copilul este obişnuit deci, cu lipsa de respect. Aceşti copii, de multe ori, refuză să vină la grădiniţă. Discutarea cadrului didactic în directe făcute de către părinţi sădesc în sufletele copiilor neîncrederea, frica.
În multitudinea de idei vehiculate odată cu „deschiderea” învăţământului românesc spre lumea întreagă este şi aceea referitoare la necesitatea de a învăţa tabla înmulţirii.
Omenirea beneficiază, datorită mijloacelor tehnice din ce în ce mai disponibile, de instrumente perfecţionate care pot efectua imediat calcule de mare precizie. Se cunosc întrebările sau comentariile despre necesitatea sau nu a deţinerii în general, de către oameni, a acestei achiziţii eminamente mentale. Unii, realmente o pun sub semnul întrebării, considerându-se vizionarii unei civilizaţii mondiale fără cusur.
Metodele învăţământului tradiţional nu pot face faţă avalanşei de cunoştinţe şi acestei dispersii accentuate a calificărilor, meseriilor şi domeniilor de activitate, care devin tot mai specializate şi mai interconectate. Astfel, în sprijinul educaţiei intervin noile thnologii ale societăţii informaţionale.
Introducerea tehnologiei informaţiei în toate domeniile de activitate a influenţat şi sistemul de învăţământ. Utilizarea calculatorului în procesul de predare – învăţare – evaluare reprezintă o metodă modernă de activitate didactică, interactivă şi dirijată.
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.