Articolele Cancelariei Naţionale
Există o varietate de metode didactice pe care profesorul le poate folosi selectiv în activitatea sa cu elevii. Profesorul de biologie alege şi foloseşte, din multitudine metodelor, anumite metode în funcţie de obiectivul didactic al lecţiei, conţinutul şi specificul disciplinelor biologice, particularităţile de vârstă ale elevilor.
De-a lungul ultimilor ani de experienţă didactică mi-am pus tot mai serios problema găsirii unor metode de stimulare a motivaţiei pentru învăţare la elevii de clasa I. Observam un interes mai scăzut manifestat de părinţi pentru a le insufla copiilor, în cadrul familiei, interesul pentru activităţile de la şcoală, un grad mai scăzut al capacităţii de concentrare a atenţiei la copii la intrarea în şcoală, o preocupare mai scăzută din partea instituţiilor statului în crearea unei imagini reale a ceea ce şcoala oferă elevilor din toate timpurile, educaţie şi instrucţie, pentru o viaţă mai plină de împliniri, mai plăcută şi mai bogată spiritual.
Harta kinestezică reprezintă o metodă interactivă de interacţiune centrată pe analiza fenomenului, producerea ideilor şi rezolvarea de probleme. Este o metodă care urmăreşte învăţarea asociativă bazată pe mişcarea copilului.
Cum să evităm ca orientarea şcolară şi profesională să fie ireversibilă şi dramatică? Cum să oferim elevilor instrumentele de „pilotaj ale propriului parcurs şcolar”, ajutându-i să se orienteze şi nu triindu-i sau selecţionându-i pe baza unor criterii stricte, generale, exterioare? E posibil să concepem o orientare care cuprinde calităţile şi preferinţele individuale?
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.