Articolele Cancelariei Naţionale
Una dintre problemele cu care se confruntă părinţii este faptul că uneori sunt puşi în situaţia de a-i învăţa pe copii diverse comportamente, alteori îşi doresc să elimine sau să reducă o serie de comportamente ale copilului.
Copiii problemă - O problemă? Prof. Doina Obuzic, Gr. Şc. Industrial de Marină, Galaţi
Unii copii sunt mai activi decât alţii şi fiecare copil poate fi la un moment dat foarter agitat, poate întâmpina dificultăţi în concentrarea asupra sarcinii, fiind uşor distras de ceea ce se întâmplă în jurul său. Cu toţii ştim că celor mici le este mai dificil să se concentreze sau să stea într-un loc timp îndelungat.
Valenţele formative ale practicii pedagogice, Prof. Dorel Finaşcu, Şc. „Ion Creangă” Suceava
Este indiscutabil faptul că practica pedagogică pe care o realizează studenţii în şcoli şi licee are deosebite valenţe formative, întrucât, după o lungă perioadă în care aceştia au reprezentat categoria educabililor, abordează şcoala dintr-o nouă ipostază, aceea de profesor.
Comunicare şi feedback, Prof. Pompilia Postenicu, Şc. cu cls. I-VIII „Spiru Haret” Bacău
Termenul de comunicare s-a impus în ultimii ani ca un scop, ca un mijloc, ca prioritate, ca obiectiv de referinţă a disciplinelor circumscrise.
Etimologia termenului relevă aspecte deosebit de interesante, care suscită reflecţia şi o analiză mai profundă: verbul latin comunico, -are, provenind din adjectivul munis, e al cărui înţeles era „a-şi face datoria, îndatoritor, serviabil” a stat la baza formării unei familii lexicale din care face parte communis, „care îşi împarte sarcinile cu altcineva”. În epoca clasică, acest ultim cuvânt a avut sensul „ce aparţine mai multura sau tuturora”. Rădăcina municus, derivat al precedentului ar putea sta la baza lui comunicus, care însemna „punerea în comun a mai multor lucruri.” Aşadar, „punere în comun”!
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.