Şcoala cu
bune practici

77 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări
Cum public un articol?

Revista electronică Didactic.ro, ISSN 1844-4679 Octombrie 2011

Articolele Cancelariei Naţionale

Un site dedicat limbii franceze. Iulian Untaru, C.N. “I. C. Brătianu”, Piteşti

Nimeni nu-şi mai poate imagina existenţa sa cotidiană fără televizor, calculator, telefon mobil. Calculatorul a adus cu el o democratizare fără limite, copiii şi adulţii având azi acces egal la informaţie, deşi primii nu au maturitatea şi responsabilitatea celor din urma. Avantajele acestei mi-nuni a geniului uman sunt concurate de pericolele pe care le ascunde (dependenţa de calculator, site-urile porno sau ale pedofililor, agresivitatea, izolarea, dezumanizarea progresivă, probleme de ordin medical, lipsa comunicării verbale, comunicarea prin intermediul programelor de chat, în scris, cu un limbaj total nepotrivit vârstei lor, fără respectarea regulilor de ortografie, fără diacritice, cu multe prescurtări).

Factorii insuccesului şcolar. Instit. Colţ Rodica, Şc. cu cls I-VIII „Mihai Eminescu”, Brăila

Literatura de specialitate vorbeşte despre trei categorii de factori ai insucceselor şcolare: factori care ţin de elev (caracteristici anatomio-fiziologice şi psihologice), factori care ţin de şcoală şi de condiţiile pedagogice şi factori care ţin de familie şi de mediul sociocultural în general. Nu putem vorbi de un factor decisiv al insuccesului şcolar, deşi există autori care privilegiază un factor în raport cu ceilalţi. Astfel, uneori au fost puse pe primul plan cauzele „dispoziţionale", deci factorii care ţin de individ, mai ales cei de origine congenitală, alteori hotărâtori au fost consideraţi factorii de mediu.

Învăţarea prin proiecte. Propuneri pentru învăţământul liceal. Prof. Floareş Daniela, C.N. Catolic “Sf. Iosif”, Bacău

Strategie didactică confirmată de practică şi implementată de câţiva ani buni în Statele Unite ale Americii şi în ţările Europei occidentale, învăţarea prin proiecte permite centrarea instruirii pe elevi, implicarea acestora în activităţi autentice care au legătură cu viaţa reală şi care îi pot ajuta să-şi dezvolte competenţele necesare în secolul XXI, dintre ele privilegiate fiind atât învăţarea autonomă cât şi capacităţile de colaborare, de rezolvare a problemelor şi de analiză critică. Este un tip de învăţare care are ca punct de plecare standarde curriculare şi de evaluare promovând interdisciplinaritatea, investigaţia şi demonstraţia asimilărilor prin rezultate şi performanţe.

Influenţa mediului şcolar asupra nivelului stimei de sine, prof. înv. primar Badea Cristina, Şc. cu cls. I-VIII „Al. I. Cuza” Câmpina, Prahova

Să înveţi bine ţine în primul rând de tine. Învăţând dai dovadă de respect pentru tine. Dar unui copil care vine în clasa I nu-i poţi spune aceste fraze. Debutul scolarităţii poate fi uneori dificil, cu repercusiuni asupra nivelului stimei de sine. Nu e uşor să fii judecat de toţi cei din jurul tău. Statutul de elev implică noi responsabilităţi, dar şi drepturi. Apartenenţa la grupul clasă implică raportarea la norme dar şi la ceilalţi membri ai grupului.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 11 evenimente

«DECEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Sunteți un profesor care învață tot timpul? Alegeți un răspuns și comentați

52 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN