Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Dezbatere - Cum putem să îmbunătăţim calitatea materialelor pe Didactic.ro?

Dar câte dintre acestea sunt cu adevărat modele de bună practică pentru dascălii aflaţi la început de drum?  Şi cum le putem recunoaşte pe cele care într-adevăr sunt bine întemeiate pe fundamentele pedagogice şi metodice actuale?

Ştim că, în aceşti 8 ani, programele şcolare s-au schimbat de câteva ori. Prin urmare, unele dintre materiale sunt depăşite din perspectiva conţinutului metodic. Cum am putea să le identificăm şi ce-ar trebui să facem cu ele după ce le-am găsit?

Alte materiale au fost publicate de autori la începutul carierei. Oare ar dori să le revizuiască dacă le-am oferi această posibilitate? Ce alte soluţii avem la îndemână?

Aşteptăm sfaturile şi propunerile dumneavoastră.


Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: angelailas | 24.09.2009 00:01 | 1576 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (17)

0 0

17.03.2011 13:54 moisa_florica_54

Consider ca experienta didactica isi va spune cuvantul. Solicitati ca sa fie revizuite toate materialele propuse inainte de 2008( anul aparitiei ultimei programe) la educatoare. Nu ma pot pronunta la alte specialitati. Mult succes in demersul didactic!

0 0

17.03.2011 14:30 tundelaudat

Presupun că, ar fi greu de analizat toate materialele, revizuire ce ar necesita mult timp şi personal. Recomand pentru viitor, o selecţie rigurosă, astfel încât oricare material apărut să corespundă programelor sau să vină în ajutorul colegilor prin conţinutul inedit, creativ (mă refer la opţionale, proiecte, activităţi). Vor fi binevenite materialele centrate pe metode noi de predate, interactive, pe metode noi de evaluare. De asemenea este de dorit calitatea prezentărilor, prin conţinut şi aspect. Se poate deschide secţiune pentru prezentările elevilor pe care acestia le fac în cadrul proiectelor, activităţilor extracurriculare. Ar fi binevenit să putem descărca şi filmuleţe, sau prezentări prin diferite instrumente, situ-uri educaţionale. Succes echipei didactic !

0 0

17.03.2011 17:24 cornelia13

Buna ziua, tuturor!
Cred ca platforma didactic.ro este deosebit de importanta pentru toti cei implicati in educatie: cadre didactice, elevi, parinti, comunitate, etc. portalul ofera un spatiu ideal de impartasire de experiente, de cunoastere de bune practici, de promovare a unor proiecte/programe/metode si mijloace didactice, de comunicare pe diferite subiecte legate de campul educational, etc. In acelasi timp consider ca TREBUIE sa gasim o cale prin care continutul materialelor postate sa se ridice la nivelul calitativ cerut de majoritatea utilizatorilor...Cum? o posibilitate ar fi cea de a institui o echipa de monitorizare si evaluare care sa filtreze materialele trimise, sa ofere feed-back si sa informeze autorii in legatura cu ce s-ar putea modifica/imbunatati/schimba. In opinia mea, din aceasta echipa ar putea face parte acei utilizatori care s-au dovedit a fi activi, au experienta de a lucra on-line si au primit aprecierea celorlalti membri pentru lucrarile postate.

0 0

17.03.2011 17:56 claudiagm

wwwdidactic.ro este un site care-ti deschide o poarta spre educatie. Se poate face o selectie a materialelor de catre utilizatori, apoi cele ramase, pot fi reevaluate de catre o echipa de lucru, formata din educatoare, invatatori, profesori pe fiecare disciplina, membrii activi ai comunitatii.

0 0

17.03.2011 18:09 rodicanina

Bună ziua ! Bine v-am găsit !
Eu cred că toate materialele sunt importante. Este adevărat că multe materiale sunt depăşite. Nu este vina autorilor că materialele au atins acest statut având în vedere schimbările programelor pe diferite discipline.. Sigur că sunt multe care nu respectă programa, sunt făcute doar pentru a fi făcute, dar nimeni nu este obligat să le utilizeze. Fiecare dintre noi are, cred eu, capacitatea şi abilităţile necesare selectării acelor materiale care se ridică la nivelul calitativ dorit. Este interesantă şi ideea instituirii unei echipe de monitorizare. In acest caz, aşa cum spunea şi colega dinainte, feed-back-ul ar avea un rol esenţial. In ceea ce priveşte o eventuală echipă, ea ar trebui constituită pe cicluri de învăţământ, din oameni competenţi care se bucură de aprecierea comunităţii didactic.ro.

0 0

17.03.2011 19:36 angelailas - Autor

Bună seara şi mulţumim tuturor pentru implicare!

Se conturează ideea instituirii unei echipe de monitorizare care să ofere feed-back personalizat fiecărui autor în parte pentru a-l ajuta să-şi îmbunătăţească materialul.

Din experienţa dumneavoastră, dacă ar fi să estimăm în procente, câte materiale ar primi calificativul:

a) bine şi foarte bine
b) suficient
c) insuficient
pentru cele în acord cu programa în vigoare şi

d) depăşit din cauza revizuirii programelor şcolare?

0 0

17.03.2011 21:59 determinant

wwwdidactic.ro este un site foarte important pentru cei implicati în educaţie. Multe materiale sunt depăşite, dar nu este vina autorilor ci a celor ce schimbă prea des programa, de aceea o revizuire a materialelor propuse în cei 8 ani de zile este greu de realizat şi necesită mult timp. Multe materiale sunt făcute numai ca să fie, eu cred că fiecare dintre utilizatori alege ceea ce este bun conform programei. Trebuie făcută o echipă din oameni competenţi apreciaţi de utilizatorii portalului didactic.ro care să facă o selecţie mai riguroasă a materialelor propuse.

0 0

18.03.2011 16:58 maria_oniga

1. Mi-ar placea sa pot interveni asupra propriilor materiale in vederea imbunatatirii lor sau pur si simplu pentru adaptarea lor la programele actuale. Dar cum si programele se vor schimba in curand… Cand postam un material ni se pare grozav, dupa un timp insa ne dam seama ca are lacune, uneori grave, de aceea ar fi ideala posibilitatea inlocuirii lui. S-ar putea pastra acelasi titlu cu adaugarea – reeditat (data…). Eventual insotit de un comentariu al autorului care sa explice motivele reeditarii. Ar fi in beneficiul tuturor.
2. Sugerez echipei didactic.ro o mai riguroasa selectie a materialelor. Cantitatea sufoca din pacate calitatea. Nu pot concepe cum se permite cuiva sa posteze de exemplu o planificare sub forma: planificare anuala , planificare sem I si planificare sem II, cate 3 materiale la fiecare clasa, la fiecare disciplina. Daca cei in cauza nu stiu sa le grupeze, sa fie indrumati, iar daca nu vor, sa le fie refuzata publicarea. Am luat doar un exemplu din multele…
3. Materialele care intr-un interval de timp (de ex. 1-2 luni) nu au obtinut nici un vot sa fie “expediate” undeva intr-o “debara” a didactic.ro cu acces la ele printr-un link. (Desi nu cred ca e o idee prea buna acum cand utilizatorii voteaza atat de putin! Poate ar fi buna ideea doar pentru materialele mai vechi.) La celalalt pol, s-ar cuveni un “raft” pentru materialele de top ca sa fie accesate mai usor.
4. O cale care ar conduce la o clasificare destul de obiectiva a materialelor ar fi obligativitatea ca fiecare utilizator care descarca un material sa-i acorde o nota. Mai devreme sau mai tarziu vom fi “siliti” de propria constiinta sa fim sinceri. Astfel un motor ar putea face automat si clasificarea lor. In acest mod materialele proaste se vor autoelimina, iar utilizatorii care posteaza vor fi mai atenti la calitate.
5. Au inceput sa posteze si elevii, iar materialele lasa mult de dorit. Poate ar trebui sa aiba un sector separat, daca tot sunt pusi pe “predare”.
6. Felicitari sincere pentru “Ultimele 10 materiale” din cadrul fiecarei discipline. Ne-ati usurat enorm navigarea printre atatea valuri. Nu sunt functionale la toate disciplinele, probabil se mai lucreaza la ele.
Si… pentru ca ceva mai sus am contestat cantitatea, am cazut in aceeasi capcana scriind atat de mult. In speranta ca veti gasi si o idee buna,

0 0

18.03.2011 18:26 edit70

E adevarat multe materiale sunt depasite , asta din cauza curriculumului dar ar fi pacat sa fie distruse reprezinta "incaputul" si sunt valoroase nu atat prin continut cat mai ales prin vechime.Ar trebui selectate sau lasate doar cele care sunt de vreo 2-3-4 ani .Clasificarea materialelor nu este riguroasa nici acum , mai gasesti materiale postate aiurea, stiu ca e o munca titanica pentru cei ce o fac dar pentru noi ordinea inseamna timp nepierdut si pot spune mai mult chiar.

0 0

18.03.2011 19:19 dorina_dinu

Sunt convinsa ca didactic.ro este foarte util multor "didactici" si nu doar lor. Stiu multi parinti care il deschid si cauta fise de lucru, evaluari pentru copiii lor, acceseaza si activitatile extracurriculare, stirile si informatiile de pe acest site.
E vina noastra ca unele materiale sunt depasite?
E vina celor care le-au trimis?
Eu cred ca toate sunt utile. De ce? Un dascal informat, stie in mod sigur care este continutul unui curriculum la nivelul fiecarei clase si nu cade "in plasa vechiului".
Materialele mai vechi au fost"inceputul acestei comunitati", care a socializat si si-a impartasit impresii sincere si chiar unii dintre noi ne-am cunoscut personal prin parteneriatele initiate pe acest site.
S-au innodat prietenii atat intre cadre didactice cat si intre elevii participanti in proiectele si parteneriatele initiate. Si care este de fapt o finalitate a educatiei?
Cunoasterea de sine si cunoasterea altora asemenea tie!
Eu va multumesc pentru ca existati!

0 0

18.03.2011 20:26 codina2007

1. Didacric.ro este site-ul care, intr-un fel sau altul, ne reprezinta ca si categorie sociala. Drept urmare, trebuie musai implicare, seriozitate, profesionalism...din partea fiecarui membru didactic activ sau mai putin activ.
2. Ceea ce v-ati propus dvs, echipa didactic.ro, presupune o munca titanica, dar nu imposibila, cred eu. Cu ajutorul nostru, beneficiarii acestui site, cred ca s-ar putea incerca macar. S-ar putea infiinta diferite echipe, pe discipline, care sa verifice calitatea materialelor, tinandu-se cont in primul rand de numarul de descarcari, de notele primite, de comentarii. Materialele care s-ar incadra la calificativul INSUFICIENT, sa fie sterse, cu sau fara voia autorului ( acelea ne-ar descalifica ca si cadre didactice).
3. La solicitarea autorilor, acestia sa aiba posibilitatea de a-si revizui si reedita materialele care sunt "expirate" , care sunt de o calitate indoielnica, sau chiar sa solicite stergerea lor, daca doresc.
4. Cu plusurile si minusurile lui, acest site va ramane unul valoros pentru noi toti si de aceea este necesar sa contribuim la imbunatatirea si imbogatirea lui.
Urari de spor si sanatate!

0 0

19.03.2011 07:43 sorinborodi

Am să mă refer numai la secţiunea “Matematică”.
1. Posibilitatea editării ulterioare a materialelor de către autori are avantaje şi dezavantaje. Punându-le în balanţă, sunt de părere să NU se acorde această posibilitate. Am mai multe argumente. În primul rând, pe internet sunt deja postate enorm de multe linkuri spre aceste materiale. ACEL link a fost pus către ACEL material; ar fi deranjant şi supărător să modificăm materialul.. Dacă autorul sau utilizatorii consideră că acel material este depăşit, se poate consemna acest lucru printr-un comentariu..
2. Imposibilitatea modificărilor ulterioare obligă la autocenzură. Autorul unei cărţi mai are posibilitatea modificării conţinutului după lansarea ei? Cred că s-ar încuraja superficialitatea prin posibilitatea editărilor post-trimitere (“Trimit materialul aşa cum e acum, lasă că îl voi îmbunătăţi în viitor!”).
3. Există, totuşi, un foarte mic procent de materiale (apreciez sub 1%) care ar trebui eliminate, în urma propunerilor unui număr rezonabil de utilizatori. Motivele ar putea fi calitatea extrem de slabă, greşeli grosolane, plagiat etc. Dar, repet, foarte puţine se încadrează în această categorie.
4. Celelalte materiale trebuie păstrate aşa cum sunt, fără nicio condiţionare de timp, note acordate sau alte criterii. Poate tocmai acesta este un motiv care a condus la succesul didactic.ro: uşurinţa publicării materialelor.

0 0

19.03.2011 09:44 nechiforlucica

Verificarea şi evaluarea tuturor materialelor postate ar necesita multă muncă şi timp.
Consider că ar fi necesară mai multă preocupare şi documentare din partea celora care postează. Subscriu ideii de a se constitui o echipă, eventual pe fiecare nivel de învăţământ, care să facă o selecţie riguroasă a materialelor în aşteptare, ca pe viitor, să beneficiem de informaţii şi modele cu adevărat valoroase.

0 0

19.03.2011 17:28 floricaplosca

Ar fi o muncă titanică reverificarea şi reevaluarea tuturor materialelor postate în decursul a 6 ani de existenţă a acestui site, deosebit de util pentru comunitatea cadrelor didactice. La început, eram mai "stângaci" în editarea materialelor, dar pe parcurs ne-am perfecţionat în tehnica lucrului cu calculatorul, am mai învăţat unii de la alţii şi calitatea materialelor s-a îmbunătăţit semnificativ. Dacă mai sunt materiale de calitate îndoielnică (mă refer la învăţământul primar), cu greşeli de conţinut sau sunt materiale "copy-paste" ar trebui respinse. Eu cred că respingerea unui material n-ar trebui să fie motiv de supărare, ci dimpotrivă, unul de responsabilizare. Subscriu şi eu ideii de a constitui o echipă la nivelul învăţământului primar, formată din învăţători cu experienţă, foarte bine pregătiţi profesional, care să verifice materialele înainte de a fi publicate. Respingerea unui material să fie motivată, deoarece sunt colegi la început de drum şi poate chiar nu cunosc unele lucruri şi au nevoie de sfaturi şi de încurajări.
Oricum, site-ul didactic.ro este o sursă inepuizabilă de idei şi bune practici pentru toţi cei care vor să le găsească.
Vă mulţumesc pentru oportunitate! Sănătate şi numai bine!

0 0

20.03.2011 23:56 marianatoader73

Modificarea materialelor care nu mai corespund programelor şcolare e mai greu de realizat. De asemenea,consider că este necesară constituirea unei echipe de îndrumare şi control, astfel încât materialele ce urmează a fi selectate să fie de calitate.
Mulţumesc echipei didactic pentru că există!

0 0

21.03.2011 08:53 floarebernad

Instituirea unei echipe de monitorizare , de indrumare si control pe fiecare nivel de invatamant este benefica.Mai multa documentare asupra curriculumui si responsabilitate din partea celor care posteaza, in nici un caz copy-paste.Verificarea tuturor materialelor este o munca de Sisif, dar ar trebui gasita o modalitate prin care autorii sa le refaca . Trebuie sa intelegem ca didactic.ro disemineaza performanta si este un real schimb de experienta si monitorizare a bunelor practici , fapt ce duce la imbunatatirea derularii demersului didactic.

0 0

25.03.2011 14:38 reliamadur

Verificarea materialelor deja postate ar fi o activitate laborioasa, care necesita timp indelungat, iar in acest moment cred ca deja nu mai este cazul sa fie făcută. Pentru aceste materiale deja postate ar trebui luata masura deozitării intr-o arhivă, iar începând cu data arhivării,ar fi necesară instituirea unor criterii de publicare care printr-un program prin care sa fie evaluate şi apoi admise sau respinse!
Monitorizarea lor printr-o comisie sau de către o echipă este de asemenea o soluţie în vedrea selecţiei, dar nu stiu daca s-ar putea face! Mă gândesc la faptul că ar putea fi săptămânal strânse într-un program, apoi distribuite numeric unui numar de evaluatori desemnaţi de didactic. ro.
Pentru desemnarea evaluatorilor cred că trebuie de asemenea făcută o selecţie riguroasă, iar cele mai edificatoare probe ar putea fi:
- o scrisoare de intenţie
- elaborarea unor opinii de evaluatori pe baza unor materiale deja postate
- elaborarea unui set de criterii de evaluare şi selecţie a materialelor
sau alte probe care să le ateste competenţele şi calităţile referitoare la capacitatea de a analiza si a cota un material.
Criteriul de bază în postare trebuie să fie legat de:
- corectitudinea şi acurateţea redactării -pentru că în ,,căutările mele" am găsit şi materiale neîngrijite
-un minim de plan de concepere legat de oportunitate temei, argumentul în plan teoretic şi practic, noutatea ideii, viziunea altor autori etc...
Chiar şi în elaborarea unor materiale de planificare a materiei pe discipline se pot face selecţii, deoarece multe planificări sunt nesemnificative şi insuficiente în a fi considerate modele de bună practică.
Ar mai fi şi problema acelora care sunt delegaţi să evalueze, problemă referitoare la disponibilitatea de a face acest lucru şi la minima lor instruire în acest sens! Criteriile trebuie înţelese just, iar angajamentul de voluntariat trebuie să fie respectat!
Recompensarea şi motivarea lor ar putea fi făcută prin evidenţieri şi atestate care să fie recunoscute în domeniul evaluării cadrelor didactice.
Sunt de acord cu ideea schimbării conţinuturilor postate pe didactic.ro, deoarece consider că experienţa atâtor ani trebuie să conducă la o evoluţie a calităţii din toate punctele de vedere!
Apreciez echipa care stă în spatele acestui forum de discuţii şi stimez paşii pe care îi face în ultima vreme! Observ cu bucurie că doriţi să oglindiţi în tot ce a constitut schimbare îmaginea unei şcoli care nu se vrea depăşită de ritmul alert al vieţii cotidiene .
A apăra imaginea didactic.ro însemnă a apăra oglinda dascălului român.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

71 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN