Interviu cu Mihaela Nabăr, Director Executiv World Vision România: Încrederea în sine și reziliența îi transformă pe copii în învingători
Fiecare copil merită să crească simțindu-se în siguranță, încrezător în propria înfățișare și în propriile forțe, bucurându-se de prezent și visând la un viitor împlinit. Din păcate, echilibrul emoțional al copiilor și adolescenților poate fi afectat cu ușurință, iar încrederea în sine a acestora începe să fie erodată odată cu primele îndoieli despre propria înfățișare fizică.
Programul „Dove – Ai încredere în tine” își propune să combată acest fenomen, organizând la nivel global ateliere gratuite de încredere în sine, la care au participat până în prezent peste 69 de milioane de tineri din 150 de țări.Programul „Dove – Ai încredere în tine” este implementat în țara noastră din 2021 șia ajuns până acum la peste 20.000 de adolescenți români, cu implicarea partenerilor World Vision și Wellbeing Institute. În același timp, peste 3.500 de profesori români au participat la training-uri care i-au pregătit să susțină atelierele de creștere a încrederii în sine a elevilor.
Mihaela Nabăr, Director Executiv World Vision România, ne-a vorbit despre cum a decurs programul „Dove – Ai încredere în tine” în mediul rural din România, despre reacțiile elevilor și cadrelor didactice participante și despre nevoile specifice ale copiilor din mediul rural.
1. Anul acesta este deja al doilea an în care World Vision România este implicat în proiectul „Dove – Ai încredere în tine”. Spuneți-ne cum vi se pare că e perceput de către copii și de către profesori acest program? Care este feedback-ul acestora? Sunt deschiși și interesați de subiectul stimei de sine/încredere în sine?
Mihaela Nabăr: Ne bucurăm că acest proiect a continuat și anul acesta, pentru încă peste 10.000 de copii de gimnaziu și liceu din regiunea NE (din județele Iași, Vaslui, Bacău, Neamț, Botoșani, Suceava). Este un subiect de mare interes și de care este foarte mare nevoie atât în rândul copiilor (pentru a le crește încrederea în ei, de a fi și de a se simți în siguranță), cât și în rândul profesorilor și părinților (care își pot îmbunătăți abilitățile de gestionare a emoțiilor și a rezolvării situațiilor diverse ce pot apărea în rândul adolescenților). Profesorii ne-au împărtășit bucuria și setea de cunoaștere pe care le-au avut copiii participând la activitățile proiectului și își doresc foarte mult să continue activitățile pe această tema și pe viitor.
2. Studiile arată faptul că există o problemă de încredere în sine la nivelul adolescenților. Credeți că există vreo diferență între elevii din mediul urban și cei din mediul rural în ceea ce privește acest aspect?
Mihaela Nabăr: Dacă stăm să ne gândim că tot studiile arată că procentul copiilor care au părinți plecați la muncă în străinătate este foarte mare în județele din regiunea Moldovei și luăm în considerare faptul că, la problema creșterii fără sprijinul părinților se adaugă și problemele legate de sărăcie, de lipsa accesului echitabil la șanse și oportunități educaționale, culturale, riscurile crescute de expunere la fenomene ca abuzul emoțional, fizic, sexual, bullying & cyberbullying etc., care sunt prezente în ruralul românesc și au devenit un real motiv de îngrijorare, atunci, fără îndoială, răspunsul este clar Da. Problemele de încredere și de stimă de sine sunt strâns legate de prezența părinților, încurajările, dragostea lor necondiționată, supravegherea și îndrumarea lor.
3. Mai există copii din mediul rural fără acces la rețelele sociale? Ați observat vreo diferență la nivelul încrederii în sine între copiii din mediul rural care sunt prezenți în social media și cei care nu sunt?
Mihaela Nabăr: Acolo unde infrastructura – respectiv conexiunea la rețelele de Internet, lipsește, copiii nu au acces la rețelele sociale. În perioada pandemiei, studiile guvernamentale dar și cele efectuate de WVR au arătat că există încă un procent semnificativ de copii care nu au acces la Internet, mai ales în mediul rural. Pentru cei care au, totuși, acces, depinde, în ultimă instanță, de modul în care este administrată prezența copiilor pe rețelele sociale și de educația preventivă de care aceștia beneficiază pentru a face față fenomenului de cyberbullying, trafic de persoane (racolare prin rețelele sociale), hărțuire, etc. Tocmai de aceea sesiunile DOVE, prin care cultivăm încrederea în sine în copii și adolescenți, sunt atât de importante. Un copil care are încredere în el va ști de unde și la cine să se informeze, va fi un copil care-și va pune întrebări și va ști să recunoască fenomenele și practicile de mai sus și să se ferească de ele.
4. Credeți că sunt pregătiți profesorii să țină astfel de training-uri adolescenților?
Mihaela Nabăr: Deși încă mai este nevoie de formare în acest sens, consider că profesorii sunt tot mai pregătiți de la o luna la altă. Se discută foarte mult despre acest subiect, apar discuții în cancelarii, iar în ultimii doi ani, s-a pus accentul pe formarea cadrelor didactice și deprinderea competențelor transversale care să completeze în mod fericit celelalte activități de educație formală de care copiii beneficiază la clasă. Important însă, este, că acest sprijin să fie oferit și în familie copiilor, pentru că aceștia să primească din toate părțile aceleași mesaje și să dobândească mai repede încrederea în sine și reziliența care, în ultimă instanță, îi formează pentru multiplele examene și experiențe pe care viață le va scoate în cale și îi transformă în ÎNVINGĂTORI.
„Dove – Ai încredere în tine” merge mai departe, iar profesorii români care doresc să contribuie la răspândirea mesajului acestuia pot în continuare să organizeze atelierele de încredere în sine în școli.
Dacă vreți să vă alăturați programului „Dove – Ai încredere în tine” este bine să știți că:
- pentru a organiza atelierele de încredere în sine în clasa dumneavoastră, nu este obligatoriu să participați la un training pentru profesori.
- toate materialele de care aveți nevoie pentru a desfășura această activitate cu elevii dumneavoastră sunt disponibile în mod gratuit online, pe site-ul campaniei Dove-Ai încredere în tine
- după organizarea atelierelor, cadrele didactice pot solicita diplome de implementare și diplome de participare pentru elevi la adresa de e-mail: contact@aiincredereintine.ro
- nu în ultimul rând, programul „Dove – Ai încredere în tine” va continua și în 2023 în România, cu o serie nouă de training-uri dedicate cadrelor didactice.
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: intuitext | 05.12.2022 13:52 | 10359 vizualizări
Aflați mai multe despre Dove Ai Incredere In Tine
intuitext | 11.01.2024
intuitext | 06.10.2023
intuitext | 21.09.2023
intuitext | 30.08.2023
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.