Şcoala cu
bune practici

55 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

doc EVALUARE NAȚIONALA VIII VARIANTA 21

26 mai 2014, 08:37

0 stele | 0 review-uri

TEST

morariu_mh
2164 materiale
7 au spus Mulţumesc.
13 comentarii
1221 descărcări

Review-uri (0)

0 stele Adăugaţi un review

Nu există niciun review

Comentarii (13)

0 0

26.05.2014 11:52 geomini

Poate ne explicati si noua cum se rezolva exercitiul 2 de la subiectul II. Multumim!

0 0

27.05.2014 06:45 geomini

Sunt foarte curios sa aflu cum au rezolvat exercitiul de care am amintit mai sus (mesajul anterior) cei care au dat like la acest material!

0 0

30.05.2014 09:07 vladimira

"The equality 0.999... = 1 has long been accepted by mathematicians and is part of general mathematical education. Nonetheless, some students find it sufficiently counterintuitive that they question or reject it, commonly enough that the difficulty of convincing them of the validity of this identity has been the subject of numerous studies in mathematics education." - citat din http://en.wikipedia.org/wiki/0.999...

În membrul stâng avem 7.
7=6,(x) , prin urmare x=9.

0 0

30.05.2014 09:10 vladimira

"The equality 0.999... = 1 has long been accepted by mathematicians and is part of general mathematical education. Nonetheless, some students find it sufficiently counterintuitive that they question or reject it, commonly enough that the difficulty of convincing them of the validity of this identity has been the subject of numerous studies in mathematics education." - citat din http://en.wikipedia.org/wiki/0.999...

În membrul stâng avem 7.
7=6,(x) , prin urmare x=9.

0 0

07.06.2014 05:49 geomini

Prin urmare, in gimnaziu, putem vorbi de 9 periodic, stimata colega ???? Sau poate va ganditi ca in clasa a VIII-a se fac si limite ???

0 0

07.06.2014 07:37 vladimira

Dar la liceu acceptăm că 0,(9)=1? Dacă da, atunci trebuie să-l acceptăm și la gimnaziu. Eu personal nu-mi amintesc ca în vreo prezentare a unei fracții de tipul a,(b) să fie pusă condiția b diferit de 9. Poate îmi indicați dumneavoastră o sursă sigură de informare în acest sens. Chiar vreau să mă lămuresc. Vreau să vă spun că eu, atunci când compun un exercițiu care conține numere periodice, evit aceste situații, dar dacă totuși apare undeva, cândva ... , atunci folosesc această regulă. Cel puțin până acum, am procedat așa, poate mă veți lămuri dumneavoastră că e greșit. Deocamdată nu m-ați lămurit. Aștept o trimitere spre o sursă sigură de informare în acest sens pentru că, trebuie să recunosc, mi-am pus și eu această problemă de nenumărate ori.

0 0

07.06.2014 16:06 geomini

Stimata colega,
Nu exista nicio fractie ordinara (evident, subunitara si ireductibila) de forma a/b,
astfel incat a/b = 0,(9). Pentru demonstrarea acestui adevar se poate folosi metoda
reducerii la absurd: presupunem ca exista o asemenea fractie si se efectueaza
impartirea a:b. Se obtine, in prima faza catul 0 (partea intreaga a catului) si restul r = a.
Se imparte apoi 10•a la b pentru obtinerea primei zecimale a catului (anume 9) si
acelasi rest r, pentru ca la pasul urmator sa se obtina acelasi cat 9.
In aceste conditii, avem 10•r = 9•b + r (identitatea impartirii cu rest in numere
naturale) si, de aici: 9•r = 9•b < = > r = b; contradictie, caci restul este mai mic decat
impartitorul!
Afirmatia este, deci, adevarata.

0 0

07.06.2014 17:56 vladimira

Ați demonstrat aici că „Nu exista nicio fractie ordinara (evident, subunitara si ireductibila) de forma a/b, astfel incat a/b = 0,(9).” (citat din comentariul dumneavoastră). Evrika! De fapt ați descoperit că dacă într-adevăr nu există nici una subunitară, atunci o fi cumva una echiunitară??? Ce ziceți de asta? Cred că m-am lămurit. Mulțumesc!!!

0 0

09.06.2014 05:44 geomini

Nu mai zic nimic! Ati auzit de lupta cu morile de vant ???

0 0

09.06.2014 10:01 vladimira

Am auzit: „Cunoscutul personaj a lui Cervantes, Don Quijote de la Mancha a pornit să se lupte cu nişte mori de vânt pe care, în închipuirea lui înfierbântată, le luase drept adversari.” Mă Întreb: chiar am eu vreo legătură cu morile de vânt???..... Domnule profesor, haideți s-o lăsăm așa: eu cu 0,(9)=1 (până mă lămurește cineva că e greșit acest lucru), dumneavoastră cu 0,(9) diferit de 1 (sau cu „nu există 9 în perioadă”). Prea multă înverșunare pentru acest 9 în perioadă.

0 0

09.06.2014 19:43 geomini

De acord! Dar logica elementara, a bunului simt, ma face sa afirm ca niciodata 0,999...99... nu este egal cu 1. Oare de ce 0,(8) nu este egal cu 0,9? Sau de ce nu egalam cu 0 pe 0,(1)? Ce mi-e acolo niste zecimi, sutimi, miimi, etc. !!! S-aveti multe succes(uri)e in activitatea dvs, stimata doamna (domnisoara) profesor! Cu respect,

0 0

09.06.2014 21:23 vladimira

Domnule profesor, vă promit că scriu în acest loc ultimul comentariu. E bine că ați încheiat comentariul anterior cu acel „Cu respect,” pentru că din miezul comentariului acesta, dar și cele anterioare, nu am prea simțit respectul . Suntem totuși colegi, iar eu personal voi împlini în curând 30 de ani - de vechime în învățământ, bineînțeles - mi-ar plăcea tare mult să fie 30 de ani în total (precizarea asta este pentru a ne mai descreți frunțile și pentru a întrevedea ce gen de succese mai aștept eu în activitatea legată de școală, că de succesuri, ... nu poate fi vorba).
.... Și acum să trec la partea concretă: vă propun următoarele două exerciții pe care să le rezolvăm prin două căi: una păstrând fracții ordinare, a doua, transformând în numere zecimale și scriind frumușel, termen sub termen, virgulă sub virgulă, ca pentru clasa a V-a, păstrând vreo 5-6 zecimale, restul înlocuite cu „...”. Evident, cred că sunteți de acord că rezultatele trebuie să fie egale.
Exercițiul 1) 1/3 + 2/3 = 3/3 =1 sau 1/3 + 2/3 = 0,(3) + 0,(6) = 0,33333... + 0,66666... = 0,(9) = ?
Exercițiul 2) 1/2 + 1/3 + 1/6 = 3/6 + 2/6 + 1/6 = 1 sau 1/2 + 1/3 + 1/6 =0,5 + 0,(3) + 0,1(6) = 0,50000 + 0,33333... + 0,16666... = 0,(9) =?
Găsiți vreo greșeală de rezolvare?

0 0

10.06.2014 06:45 geomini

Pentru ca sunteti (?) femeie si pentru ca ati promis ca „scriu in acest loc ultimul comentariu”, vreau sa fac si eu ultimele doua precizari:
1. - am si eu tot aproape 30 de ani de vechime in invatamant (mai exact 29) si fac tot posibilul sa ma pensionez inainte de ... vreme, fiindca ati observat -cu siguranta- ca scoala e „un cumplit mestesug de tampenie”;
2. - in afara de exercitiul cu pricina din testul d.lui Morariu Mh. si am mai vazut unul pe la profeSSor bujor (de ce doi de S, numai dumnealui stie !!?? E mai smecher?), nu am vazut in cei 29 de ani de activitate exercitii in care sa apara 9 periodic;
3. - sunt autor de culegeri de matematica (am aparute 6 carti) si -credeti-ma- nu am folosit niciodata asa ceva in exercitiile mele, tocmai pentru a evita confuzia si ambiguitatea, iar de-a lungul carierei mele de profesor nu am intalnit in culegerile altor colegi (!?) pacatoasa perioada. Probabil ca dvs., la clasa, le-ati explicat cu tenacitatea care va caracterizeaza, la copilasi (elevi de clasa a V-a, desigur), ca 0,(9) = 1. Eu nu fac asta si nici n-am s-o fac cat mai lucrez in sistem. Fiecare face ce vrea, nu? Chiar in minister... („precizarea asta este pentru a ne mai descreți frunțile”).
Va asigur, din nou, de tot respectul meu si astept o comanda serioasa pentru lucrarile mele (sic!).

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Teste recomandate de comunitatea Didactic.ro

Vizualizaţi
2 review-uri
4518 descărcări

Adăugat la:
04.12.2012

Recomandat de moderator Variantă pentru Evaluare Națională la clasa a VIII-a, 2012-2013

Învăţământ gimnazial - Matematica - Teste - Clasa a 8-a;

valerpop | Scoala Generala "Enea Grapini" Sant

6 au spus Mulţumesc.   0 comentarii

Descărcaţi
0 review-uri
1330 descărcări

Adăugat la:
25.02.2022

Test Evaluare Națională clasa a VIII-a, varianta 3, Simulare

Învăţământ gimnazial - Matematica - Teste - Clasa a 8-a;

MihailaGiorgian | Şcoala Gimnazială "Anastasie Panu" Huşi

1 a spus Mulţumesc.   0 comentarii

Descărcaţi
0 review-uri
1022 descărcări

Adăugat la:
29.11.2022

Evaluare Nationala clasa a VIII-a Test 1

Învăţământ gimnazial - Matematica - Teste - Clasa a 8-a;

anamariaiordache_e28547 | Scoala Gimnaziala Nr.23 Sibiu

2 au spus Mulţumesc.   0 comentarii

Articole recomandate

Produse moderne de invatare pentru clasa a VIII-a!

Adaptate stilului de invatare al elevului digital!

Resurse educationale online pentru elevii de clasa a VII-a!

Ajutor la teme, teze, simulari si Evaluarea Nationala, clasa a VIII-a!

Resurse educationale online pentru elevii de clasa a VII-a!

Ajutor la teme, teze, simulari si Evaluarea Nationala, clasa a VIII-a, la matematica!

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

10 intrebari pentru sfarsitul de an scolar

Motivatia pentru invatare

Parentingul constient

Comunicarea parinte - copil

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

4 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN