Noile programe şcolare de gimnaziu: dezbatere în Cancelaria Naţională


Biologie

Care sunt problemele principale din programele şcolare la disciplina Biologie?

Ce ar trebui scos din programele şcolare la disciplina dvs? Ce ar trebui adăugat?

Cum se suprapun anumite conţinuturi comune pentru mai multe discipline? Care ar fi ordinea firească?

Oferiţi exemple cât mai concrete, precizând anul de studiu, capitolul/ conţinuturile la care faceţi referire.

Cu ajutorul colegilor, putem prezenta o listă completă de soluţii pentru programe şcolare mai bune!

Comentarii (6)

1 0

04.06.2016 07:42 band206

Analizati vă rog manualul de anatomie clasa a -7-a. Este incredibil. Parcă ar fi un curs pentru un student la medicina.

1 0

09.06.2016 18:21 antikblue

Manualul de a 5-a foloseste termeni prea greoi pentru un copil care abia a terminat scoala primara ca de ex. procariote, eucariote, saprofit, parazit, tesuturile. Am observat ca elevii intampinau greutati in intelegerea si aplicarea acestor termeni. Ar putea fi introduse si explicate in clasa a 8-a, ca parte a Ecologiei sau ca un capitol introductiv.
As recomanda ca manualele sau programa sa cuprinda mai multe ghiduri pentru experimente sau activitati practice ca de exemplu confectionare de hranitoare pentru pasari, dospirea painii, mai mult lucru cu atlase, recunoastere de pasari, plante, sunete de pasari, urme de mamifere etc.

1 1

21.06.2016 10:53 voicastefanalexandru

Consider ca ar trebui introduse 2 ore de biologie saptamanal la clasa a V-a pentru ca anumite manuale sunt structurate pe acest numar de ore

1 1

29.06.2016 15:22 irinal

Sunt de acord cu 2 ore biologie la a Va.

1 0

05.07.2016 19:50 6erika

dragi colegi, NU s-a lansat discuția despre manuale școlare editate cu foarte mulți ani în urmă după programe abia de loc modificate de dinainte de 1989... ar fi bine să ne gândim la o nouă structurare a materiei / la numărul de ore nu prea mai avem cum să intervenim, pentru că planul cadru a fost aprobat - așa prost cum este - după lungi dezbateri și modificări/. Programele noi presupun și manuale noi, poate dacă facem programe viabile și manualele vor trebui să fie mai omenești. Oricum, dacă alegem manualele cele mai stufoase pentru elevii noști cei mai buni n-avem nici o șansă să lucrăm frumos cu ele. Nu cantitatea de informație comunicată ne face progfesori apreciați de către elevi, ci modul în care știm să-i convingem că ceea au de învățat merită!
de ani de zile propun de exemplu să nu începem clasa a V-a cu structura celulei pentru este prea greu pentru micuții de acolo... au tot timpul să o studieze mai târziu. părerea mea este că ar trebui să le dăm noțiuni de bază, mai puține, pe înțelesul lor, aprofundate și cel mai important: să-i scoatem în natură să cunoască plante, animale, să învețe să aprecieze și să ocrotească viața de toate felurile. în laborator acest lucru NU se poate învăța.

1 0

23.11.2016 21:10 veronicaardelean

Manualele de biologie sunt dificile cu excepția celui de clasa a 8 care are din păcate un capitol-evoluționismul care oricum l-ai preda est egreu de înțeles de copii deoarece intră în contradicție cu ceea ce învață la religie.Eu le spun că abordăm acest subiect din perspectiva biologiei, însă ar trebui schimbate conținuturile deoarece nu sunt interesante pentru ei, cu excepția dovezilor paleontologice unde manifestă o oarecare curioziate, în rest nu prea sunt interesați.
La clasa a V a ar fi bine să putem realiza cât mai multe lucrări practice însă din păcate lipsa materialului biologic și a programei școlare îmi pune piedică, elevilor le este greu să învețe mai laes că ei nu au note ci calificative. La clasa a VI a eu am multe animale conservate așa că lecția de zoologie este cea mai iubită de elevi :”Când ne mai prezentați animalele?” dar uneori lor li se pare mult, ar dori să vadă animale vii, însă acest lucru nu se poate. Totuși dispun de videoproiector așa că mai vizionăm secvențe din documentare. Când vorbesc despre anatomia și fiziologia omului mă gândesc că ar fi bine să se mai reducă din noțiunile sistemului nervos pentru că în fiecare an elevii au probleme la acest capitol. Nu sunt studenți, totuși...iar subiectele la olimpiada de biologie din cele trei manuale îi sperie pe elevi...este prea greu, este prea mult ...spun elevii , mai bine mergeme la religie unde câștigâm și premii. Din păcate biologia pierde teren și nu facem nimic, iar dacă am spus acest aspect inspectorului mi-a răspuns: ” Performanța nu este pentru toți elevii, ci doar pentru cei 2% ” S-a ajuns să se vorbească despre elevi ca despre niște obiecte, dascălul modelează caractere, ajută sufletul și mintea unui copil...Până când vom dormi ?

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.