Şcoala cu
bune practici

77 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări
Cum public un articol?

Revista electronică Didactic.ro, ISSN 1844-4679 Iunie 2010

Articolele Cancelariei Naţionale

Învăţarea individuală în Suedia, Dir. adj. Dicu Sevastia Lizuca, Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Băbeni

Capacitatea de învăţare individualizată se referă la faptul că educaţia este adaptată  elevilor în funcţie de situaţiile lor diferite. Dintr-o perspectivă istorică acesta este un nou mod de educaţie - înţelegere. În cele mai multe şcoli suedeze, majoritatea profesorilor nu consideră clasa ca un grup omogen. Elevii care nu  beneficiau de predare  puteau să ia un alt an sau chiar au fost obligaţi să părăsească şcoala.

Metoda Pălăriilor gânditoare în orele de limba şi literatura română, Înv. Constanţa Grama, Şc. cu cls. I-VIII Cornu de Jos, Jud. Prahova

Interactivitatea presupune o învăţare prin comunicare, prin colaborare, produce o confruntare de idei, opinii şi argumente, creează situaţii de învăţare centrate pe disponibilitatea şi dorinţa de cooperare a copiilor, pe implicarea lor directă şi activă, pe influenţa reciprocă din interiorul microgrupurilor şi interacţiunea socială a membrilor unui grup.

Studiul textului literar pe baza metodei proiectului, Prof. Elena Alexa, Şc. cu cls. I-VIII Nr. 3 “C Parfene” Vaslui

CROSS CURRENTS IN EUROPEAN LITERATURE este numele unui  curs general ce reprezintă o bursă Comenius 2.2, finanţat de Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale, care s-a desfăşurat în perioada 8-12 oct 2007, în Cipru, Larnaca. Cursul a fost susţinut de St. Mary’s University College, Belfast, Irlanda.

Atelier interdisciplinar - Ghid turistic pentru Tărâmul Literaturii, Prof. Drd.Ţaran Luminiţa, lb. română, Prof. Lehaci Magda, lb. engleză, Şc. cu cls. I-VIII, nr. 4, „Teodor Ştefanelli”, Câmpulung Moldovenesc, Suceava

Lucrarea propune un posibil demers interdisciplinar, prin interferenţa metodologică a disciplinelor aflate în aceeaşi arie curriculară, dar şi din arii curriculare diferite, în vederea dezvoltării competenţelor comunicaţionale, transpunând, la nivel imaginar, contextul socio-cultural, perceput ştiinţific.

Metoda Turul galeriei - Aplicaţie demonstrativă la modulul Materiale tehnologice folosite în industria lemnului, Prof. Chiş Elena, SAM „Mihai Eminescu”, Săliştea de Sus, Maramureş

Una din metodele eficiente de învăţare este cooperarea, care se bazează pe activitatea grupului. Învăţarea se produce prin colaborare angajată a tuturor membrilor astfel dezvoltându-se şi comunicarea între componenţii echipei. Colaborarea poate fi în grupuri mici (de câte doi) sau în grupuri mai mari.

Comentarii (4)

0 0

07.06.2010 17:56 alexxandrat

Foarte interesant articolul despre Ghidul turistic pentru Taramul Literaturii! O metoda foarte atractiva si care se poate aplica si pe parcursul anului, nu numai ca un atelier experiemntal.

0 0

12.06.2010 20:26 ea_she

Eu am fost in cateva scoli din Suedia in urma cu 8-9 ani si, inca de pe atunci, fiecare profesor avea propriul sau cabinet, o camaruta care, oricat era de micuta, oferea cadrului didactic posiblitatea de a desfasura activitatea diferentiat, in grupuri mici sau individual. La noi cate scoli detin cel putin un cabinet al catedrei, in care profesorii sa se poata programa pentru consultatii sau meditatii?
Mie mi s-a intamplat sa fac repetitii pentru participarea la diferite concursuri pe hol, pe scara prrfesorilor etc....
In plus, programul elevilor era personalizat, iar programul cadrelor didactice era stabilit in functie de vechime si gradatie (nu se numea asa), astel incat pe masura ce se apropiau de varsta pensionarii aveau un numar mai mic de ore cu grupe mari si un numar mai mare de ore de lucru in grupe mici sau individual.
Sa mai adaug si faptul ca, in Suedia, orice scoala ofera o baza materiala serioasa? Imi amintesc si acum ce uimita ma fost cand am descoperit ca din partea primariei primeau suport pentru bucata de creta, pentru ca cei care scriau la tabla sa nu intre in contact direct cu materia care le-ar fi putut afecta derma!
Asa ca, domnilor si doamnelor, mai e mult pana acolo!
Daca incercam sa preluam doar ceea ce pare usor de copiat, nu va iesi altceva decat ... ceea ce iese din copiat.
Se stie ca un elev care trece prin scoala doar prin copiere ... ramane un incult.... Asa v rem sa ajungem? Sau vrem sa gandim inainte de a prelua un sistem, adaptandu-l si imbunatatim?
Maria

0 0

26.06.2010 16:23 ofelia1975

Am citit cu interes articolul despre palariile ganditoare, aplicatie la "catelusul schiop" si am fost dezamagita sa constat ca exemplul dat este preluat cuvant cu cuvant din cartea, deosebita de altfel, "metode interactive de grup" de silvia breben s.a., editura arves. Si nici macar nu apare ca bibliografie. Pacat...

0 0

02.07.2010 23:02 geaninaavramvl

FELICITARI DOAMNELOR PROFESOARE CARE AU SEMNAT ARTICOLUL INTITULAT "Atelier interdisciplinar - Ghid turistic pentru Tărâmul Literaturii"!!!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 11 evenimente

«DECEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Sunteți un profesor care învață tot timpul? Alegeți un răspuns și comentați

52 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN