Şcoala cu
bune practici

77 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări
Cum public un articol?

Revista electronică Didactic.ro, ISSN 1844-4679 Octombrie 2010

Articolele Cancelariei Naţionale

O zi în grădiniţa Waldorf, Instit. Ghiuro Natalia, G.P.P. nr. 51, Oradea

Primii şapte ani de viaţă sunt o perioadă de creştere extraordinară şi de transformare. Având în faţă lumea spirituală, copilul începe călătoria prin viaţă, iar sufletul şi spiritul trebuie să se lupte să se adapteze la “nava corpului”. Urmărind acest principiu, grădiniţa Waldorf oferă condiţiile necesare pentru o bună “creştere spirituală”. În cursul primilor trei ani de viaţă, copilul se confruntă cu provocări monumentale de a învăţa să meargă, să vorbească şi să se gândească.

Moodle şi Wiki pentru crearea materialelor didactice, Instit. Theodora Michel, Şc. cu cls. I-VIII nr. 152 “Uruguay”, Bucureşti

Cuvântul Moodle a fost iniţial un acronim pentru Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment care este foarte util pentru programatori şi profesori. Este, de asemenea, un verb care descrie procesul de parcurgere înceată a unui conţinut, de a face lucrurile în manieră proprie, o metodă care adesea conduce la perspicacitate şi creativitate. Aceasta se aplică atât modului în care Moodle a fost creat, cât şi modului în care un student sau profesor abordează studierea sau predarea online. Oricine foloseşte Moodle este un Moodler.

Colaborarea şcoală - familie - comunitate, Instit. Popescu Maria-Liana, Şc. cu cls. I-VIII, Priboieni, jud. Argeş

Odată cu intrarea copilului în şcoală, acţiunea educativă a fam­iliei se diversifică devenind mai complexă. Rezultatele educaţiei şcolare sunt dependente şi de modul în care se realizează colabo­rarea dintre şcoală şi familie. Ca instituţie care dispune de cadre pregătite în acest sens şcoala poate asigura această coor­donare, tematică abordată fiind concentrată cu precădere asupra activităţii de învăţare şi a randamentului şcolar.
O primă consecinţă ce rezultă de aici se referă la cunoaşterea de către învăţător, respectiv profesor sau diriginte a trăsăturilor şi potenţialului educativ al familiei.

Cum creştem interesul pentru orele de informatică, Prof. informatică Bistreana Daniela Maria, Colegiul Tehnic de Aeronautică “Henri Coandă”, Bucureşti

Mulţi profesori de informatică se confruntă cu apatia elevilor în cadrul orelor de informatică. Dacă orele de TIC sunt considerate  atractive datorită diversităţii şi utilităţii pe care elevii o găsesc la aceste ore, nu acelaşi lucru se poate spune despre orele de informatică.  O mare parte a elevilor de la clasele de matematică-informatică recunosc  că apartenenţa la o clasă de acest profil a fost dorinţa părinţilor, alegerea calculatorului sau sfatul colegilor mai mari.

Comentarii (1)

0 0

29.10.2010 21:58 printesalia

Bine spus, Popescu Maria-Liana si ma bucur ca avem nu numai puncte de vedere comune, ci si ...numele ;)aproape identic

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 11 evenimente

«DECEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Sunteți un profesor care învață tot timpul? Alegeți un răspuns și comentați

52 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN