Şcoala cu
bune practici

77 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări
Cum public un articol?

Revista electronică Didactic.ro, ISSN 1844-4679 Iulie 2010

Articolele Cancelariei Naţionale

Toţi copiii sunt frumoşi sau O formă de incluziune şi efectele ei, Profesor Petruţa Iordache, Director Grădiniţa nr. 90 „În lumea copiilor”

Orice mamă îşi doreşte să aducă  pe lume copii frumoşi şi sănătoşi şi de cele mai multe ori aşa se întâmplă. Dar când dorinţa ne este împlinită numai pe jumătate, ce-i de făcut??

Inteligenţa emoţională în educaţia copiilor, Prof. Lazăr Elena Lucia, Prof. Sandu Viorela Oana, Grădiniţa cu Program Prelungit Nr. 7 Deva

Zilnic în ziare, la televizor şi la radio aflăm despre numeroase infracţiuni comise de la copii până la persoane în vârstă. Motivele sunt diverse: lipsa banilor, invidie, gelozie, etc. Aceste ştiri doar reflectă la scară mai mare acel sentiment cutremurător că emoţiile au fost scăpate de sub control atât în propria noastră viaţă, cât şi în a celor din jur. Nimeni nu este ferit de acest val imprevizibil de ieşiri necontrolate şi regrete; el pătrunde în viaţa noastră într-un fel sau altul.

Tradiţie şi inovaţie în dezvoltarea competenţelor cheie: citit-scris-socotit, prof. înv. primar Lavinia Popişteanu, Liceul cu Program Sportiv, Baia Mare

Fiinţa umană este o finţă socială. Devine astfel prin cunoaştere. Instrumentele de bază ale cunoaşterii sunt cititul, scrisul, socotitul. Bazele acestor competenţe–cheie se pun în clasele I-IV, primul ciclu fiind cel al achiziţiior fundamentale (I-II), al doilea axându-se pe dezvoltare (III-IV).

Excursie tematică de studiu în teren şi în laborator - Activitate interdisciplinară la clasa a VII-a, Prof. Foroglu Dorina, Şc. cu cls. I-VIII „Gh.Ţiţeica”, Constanţa

Excursia tematică a fost un excelent prilej pentru cunoaşterea unei zone splendide din Dobrogea a influenţelor pozitive şi negative ale prezenţei umane şi conservării mediului înconjurător. Majoritatea excursiilor tematice cuprind mai multe tipuri de ecosisteme şi zone ecologice şi oferă posibilităţi multiple de analiză interdisciplinară a naturii.

Metoda Cubul la ora de istorie - Aplicaţie demonstrativă la tema „Cultura medievală în spaţiul românesc”, Prof. Sandu Mariana, Şc. nr. 1 „Al. I. Cuza” Vaslui

Aducând elevul ca „actor” principal în procesul educaţional îl plasăm în centrul acţiunii implicându-l activ în propria formare şi educare, profesorul devenind moderator în procesul de predare – învăţare – evaluare. Pentru a facilita acest lucru s-au modernizat metodele de învăţământ, s-au îmbogăţit mijloacele didactice şi se lucrează la construirea strategiilor didactice adecvate. Acestea trebuie să îndeplinească mai multe standarde: să aibă consistenţă ştiinţifică, să fie integrative, să fie centrate pe elev, să fie centrate pe valori, să fie active – participative.

Comentarii (1)

0 0

07.07.2010 21:35 mariah_z

Frumos articol, emotionant! Felicitari, sunteti un adevarat cadru didactic - avand in vedere atitudinea dumneavoastra fata de copii!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 11 evenimente

«DECEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Sunteți un profesor care învață tot timpul? Alegeți un răspuns și comentați

52 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN