Articolele Cancelariei Naţionale
Un demers de tip transdisciplinar a fost aplicat de mine la clasa a treia, semestrul al doilea, având ca temă de studiu şi dezbatere: MUNCA.
Proiectul pe care l-am propus clasei pentru studiu a durat practic 3 săptămâni. Pe parcursul derulării lui, elevii au avut planificate 3 ore în care au „analizat” ceea ce au pregătit timp de câte o săptămână.
Datorită complexităţii muncii sale, profesorul trebuie văzut în primul rând prin prisma personalităţii sale. Pe măsură ce educaţia, ca proces al dirijării dezvoltării omului, se dezvoltă continuu, profesorul devine specialistul de înaltă factură profesională a cărui activitate condiţionează din ce în ce mai mult formarea omului ca fiinţă bio-psiho-socială.
Creativitatea este forma cea mai înaltă, mai complexă a comportamentului uman. O tradiţie încă neînlăturată complet lasă pe seama matematicii şcolare, implementarea în comportamentul elevului a disciplinii şi rigorii gândirii, pe când antrenarea imaginaţiei şi a „zborului” este lăsată pe seama ştiinţelor umaniste. Există temerea că practicarea matematicii ar duce la o oarecare îngustime a spiritului. Exemplul lui Ion Barbu, dar şi cel al altor matematicieni al căror condei este comparabil cu al unui om de litere, este privit ca fiind celebra excepţie care ar confirma regula.
Creşterea cererii de educaţie, fenomen specific epocii contemporane şi afirmarea dreptului la educaţie şi cultură al fiecărui individ uman au sporit preocupările pentru instruirea tuturor cetăţenilor ţării. Încă din sec. al XIX-lea a apărut tendinţa ca şcoala să pătrundă în cele mai îndepărtate locuri unde există copii care trebuie şcolarizaţi.
Golul reprezintă esenţa jocului de handbal, iar fiecare gol marcat duce spre realizarea obiectivului final al oricărui meci şi anume acela de a-l câştiga.
În jocul de handbal criteriul de performanţă pentru competiţiile organizate în sistemul turneu (Campionate Naţionale de Juniori, Campionate Europene, Campionate Mondiale, Jocuri Olimpice), îl reprezintă câştigarea finalei, adică marcarea unui număr de goluri mai mare decât al celor înscrise de adversar.
Una din multiplele sarcini ale învăţătorului în şcoală este şi aceea de a-l face pe elev să asculte şi să înţeleagă muzica. Mijlocul principal pentru îndeplinirea acestei sarcini este „Audiţia muzicală”, care trebuie organizată atât la fiecare oră de muzică vocală, cât şi la activităţile muzicale susţinute la nivel de şcoală.
Comentarii (2)
06.03.2010 08:47 tomi_ghostman
doamna camelia,a-ti facut un articol exceptional ,...si pot spne un articol in care ma regasesc ...predau la Scoala cu csl I-IV Sveti Nikola Radimna ,jud Caras Severin,predare simultana cu toate 4 clase ,si in limba sarba ,si as dori sa ma mai ajutati va rog ,....scoala mea o gasiti la site-ul didactici privind scoala ta la caras severin la radimna I-IV
va multumesc si va invit la partenriat deschis cu o scoala mica dar cu inima mare
prof inv primar Popovici Tomislav
07.03.2010 11:33 tudormircea
FELICITĂRI ! MULT SUCCES !Vă dorim multă sănătate, putere de muncă și numai bine! Avem o deosebită admirație și considerație față de dumneavoastră și doamna directoare RAD PEȚELCAN PAULA.
Vi se potrivesc următoarele cuvinte înțelepte: „ÎN FERICIREA ALTORA CAUT FEICIREA MEA”.
LA MULȚI ANI!
UN 8 MARTIE FERICIT!
(Spania)
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.